MANTA DVD-010 Prince nie świeci laser

Witam! Dostałem w ręce tego divika i niestety nie świeci laser.Skróciłem i oskrobałem taśmę łaczącą laser z płytą sterownika i nic.Jak odpalam to płytę zakręci laser przesunie się trzy razy i no disk. Napięcia wszystkie są tzn. +5V jest opisane w dwóch miejscach ale pojawia sie tylko w jednym. Pozostałe naięcia OK i nie zmieniają się gdy coś się rusza. silnik płyty ma wszędzie 11ohm także raczej sprawny. Sprawdzałem testem diodowym i taśma ma przelot na każdej linii(multimetr piszczał) Kolega mówiłże czasem jak huknął w obudowe to zaczął działać (pewnie świecić).

Gdzie szukać problemu, bo laser chyba nie umarł... Pomierzyłem napięcia na laserze i w sumie wszystkie są... napięcie CDLOD pojawia się ale laser nie świeci. Co jeszcze sprawdzić?

Ewentualnie jki siedzi tu laser bo nie ma żadnych oznaczeń.

Reply to
pepe