Lza sie w oku kreci...

Dostałem takiego XT świeżo po kasowaniu. Na szczęście na HDD były NU. Ile dobra na wymianę odzyskałem... ;)

Ja uzywalem programu Disk Technician. Robil dowolne formatowania, wykrywanie bad sectors itede. Dosyc byl mocny jak idzie o funkcjonalnosc. W szczegolnosci robiol cos o czym dzisiaj nikt nei slyszal: rekalibracje sciezek

A.L.

Reply to
A.L.

Układ, który tworzyłem pisząc pracę magisterską, składał się z płytki z ceramiki alundowej, na której napylone były oporniki i ścieżki przewodzące, a tranzystory w postaci kosteczek o wymiarach jakieś 3*2 mmm musiałem lutować ręcznie. Prawie SMD w roku 1971.

Reply to
Andrzej

Nie.

Nie - wywoływało się BIOS kontrolera.

C800:5 pamiętam do dziś :)

W ATA nie było już dostępu do niskopoziomowego formatowania. Fizyczny interfejs był prostym przedłużenia ISA.

Aż zacząłem sobie przypominać.... A tu proszę jakie jeszcze historie są: ftp://ftp.seagate.com/techsuppt/controllers/st11m-r.txt

:)

Tyle, że nie pamiętam, czy jednak nie trzeba było jednak Disk Managera używać do zmiany pojemności, ale chyba nie. W sumie, to pod biurkiem jeszcze ST225 leży, ale kontrolera nie mam, Zresztą do czego by go wetknąć?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Miał ale już na MB.

Te, które miałem - nie działały.

Nie. Można było zrobić coś podobnego - zmienić przeplot a i to tylko w dyskach, które podawały prawdziwe dane CHS i miały stałą ilość sektorów na cylinder - to się bardzo szybko skończyło. Rozkaz preformatowania wykonywały tylko wczesne dyski IDE, późniejsze go lekceważyły.

Próbuję sobie przypomnieć pierwsze IDE i chyba były to ST-157A - miały jeszcze silnik krokowy. ST-351 też.

Dnia Thu, 31 Jul 2014 21:46:32 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Czyli jakos sie te dyski MFM formatowalo.

Pisalem "uruchomic". Program robil, robil, robil ... tak jakby jego tworcy wierzyli ze to cos da. No i program byl ... wiec czemu nie mialby kontrolera RLL obsluzyc.

Tak

ST11M, ST11R - ST412 Interface Controller Installation Guide

4.0 Non-Paired Drive Formatting ftp://ftp.seagate.com/techsuppt/controllers/st11m-r.txt
Reply to
Mirosław Kwaśniak

W dniu 2014-07-31 17:43, A.L. pisze:

A rekalibracji nie robił też jakiś programik z NU? Bo w Checkit to tego chyba nie było. Był chyba tylko Butterfly Test, udający start silnika rakietowego ;)

Ech, stare dzieje... Ale przynajmniej na dyskietce mieściło się całe stado gier :)

Reply to
Adam

Powitanko,

Moja spiskowa teoria mowi, ze Identyfikator (w kolejnych wcieleniach) to najzwyczajniej w swiecie gosc zatrudniony w PO zeby swoimi postami osmieszac przeciwnikow Eurosojuza.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak