Logika programowalna, VHDL, prosty licznik, warunki "domowe"

Witam!

Nie miałem do tej porty do czynienia z logiką programowalną w praktyce. Troche znam VHDL (na poziomie moich potrzeb - wiem wszystko).

Chciałbym zaimplementować na prostej kostce licznik 32 bitowy kręcony sygnałem kwadraturowym (impulsy jakieś 100kHz). Niestety zwykły procesor typu AVR nie daje sobie rady z przetwarzaniem takiej ilości przerwań/odpytywania.

Ponieważ mam 0 doświadczenie w tej kwestii prosiłbym o informacje gdzie poszukać małych scalaków w znośnych obudowach (w grę wchodziw zasadzie PLCC). Wymagania jak widać mam niewielkie, ale nie mam nawet z grubsza pojęcia jaka firma produkuje przyjazne hobbystycznie kostki.

Warunki:

- programowalne w łatwy sposób (nie za skomplikowany programator, może nawet JTAG choć oczywiście im prostszy tym lepiej).

- implementacja 32 bitowego licznika rewersyjego + troche logiki do jego odczytu (szeregowo pewnie). Oceniam że wymagane jest jakieś 64 przerzutniki na sam zegar i wysuwanie wyniku + parenaście na resztę.

- prosta obudowa - PLCC (bo w DIP nie da rady pewnie :)

- programowalne w VHDL (lub czymś podobnym). Darmowe narzędzia były by świetnym rozwiązaniem.

W grę wchodzi pomniejszenie pojemności do 16 bitów i implementacja reszty w CPU, jednak z róznych względów wolałbym odciązyć procesor, bo ma inne zadania w tym czasie.

Reply to
Sebastian Bialy

Dzięki, zainteresuje się takim cudem, wygląda sensownie pdf do niego. Natomiast pytanie dalej jest otwarte, co jeśli chciałbym zaimplementować taki licznik w VHDL ? Czy amatorsko mam szansę ? Upieram się przy VHDL bo chodzi mi po głowie pewien pomysł, którego nie da się raczej zrobić na tym scalaku ;)

Reply to
Sebastian Bialy

Popatrz lepiej na 7266, nie dosc ze podwojny (to malo wazne) to ma filtry cyfrowe na wejsciach i jest przez to odporniejszy na przeklamania. Poza tym - bardzo fajne liczniki! polecam.

Milej nocki. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

rozejrzyj sie za ukladami Altery MAX3064A, kosztuje to chyba z 1..3 euro, ma jtag i 64 komorki, uzywasz do programowania soru MAX++ lub Quartus, mozna uklad zlozyc a ukladow TTL i skompilowac.

Reply to
Greg
[.....]

Xilinx XC9572XL a może nawet (mniejszy) XC9536XL. Do dostania w Memecu lub BTC/Kamami. Są dostępne m.in. w 44 pinowych QFP w rastrze 0.8mm które są IMO łatwiejsze do ręcznego lutowania niż PLCC. Wersje w PLCC też są chyba dostępne.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec