LM358

Zasilam LM358 z +5V wzgledem GND, bez ujemnego napięcia. Niby ten wzmacniacz działa od 0V do Vcc-1.5V. Ale coś w okolicach zera nie jest dobrze. Chcę nieco przesunąć zakres poprzez wstrzyknięcie kilkudziesięciu mV poprzez sumator z rezystorów aby zakres pomiarowy wypadał między 100mV i około 2.5V.

Czy 100mV powyżej GND już wystarczy dla LM358 ? Czy może wystarczy 30mV, a może 500mV ? Chcę mieć możliwie szeroki zakres pomiarowy więc za wysok nie chcę iść.

Reply to
remik

No nie jest. To juz blisko granicy mozliwosci.

A co masz na wyjsciu ? Bo tam warunki sa jeszcze trudniejsze.

Przy okazji bedziesz mial dzielniki, wiec mozesz przesuwac sporo.

Użytkownik "remik" snipped-for-privacy@remik.remik napisał w wiadomości news:htbbk6$rq8$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Powinno być dobrze w okolicach GND. To na wyjściu nie uzyskasz 0 V (pisał to też J.F.)

Ewentualnie daj inny egzemplarz tego LM-a.

Pzdrw. Roman

Reply to
Roman

Zmień wzmacniacz na MCP607, może pracować w dużo szerszym zakresie i ma o niebo lepsze parametry. Wiele wzmacniaczy może pracować z wejściami poniżej GND, począwszy od klasycznego LM324 więc z wejściem nie widzę problemu, jeśli chcesz mieć szeroki zakres na wyjściu to szukaj R2R. Piotr

Reply to
news..pl

Ale w urządzeniu jest ich 6 i kupiłem je po 12 groszy :-) Chodzi o cenę masowej produkcji :-)

Reply to
remik

remik pisze:

Przecież dostałeś już podpowiedź, że to nie jest prawdopodobnie problem z wejściem, tylko z wyjściem wzm. Spróbuj obciążyć wyjście rezystorem.

Reply to
Zbych

Użytkownik "news..pl" snipped-for-privacy@ppo.pl napisał w

Wydaje mi sie ze 358 to prawie to samo co 324.

Dobrze Ci się wydaje, sprawdziłem w PDF i cytowana za jedną z książek możliwość pracy z wejściami poniżej GND nie ma miejsca, natomiast MCP607 katalogowo od -0.3V oczywiście przy pojedyńczym zasilaniu 5V. Piotr

Reply to
news..pl

Użytkownik "news..pl" snipped-for-privacy@ppo.pl napisał w wiadomości news:4bfbad7f$0$17102$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

No, producent podaje ze na wejsciu moze sie pojawic -0.3V

Schemat wewnetrzny sugeruje ze faktycznie praca wejsc w okolicach

+/-0 powinna byc mozliwa, aczkolwiek to juz bedzie na granicy poprawnej pracy. A schemat jest identyczny jak dla LM324 - stad moja opinia.

No tak ale to jest w tabeli Absolute..... czyli wartości graniczne Dla MCP607 jest to w tabeli Electrical Characteristics przy zachowaniu parametrów wzmacniacza. Piotr

Reply to
news..pl