LaserJetHP4 czy HP5 do plytek?

A to odpada. Chodzilo mi o naswietlanie plytki pokrytej emulsja swiatloczula.

Reply to
Marcin Szczepaniak

Dlaczego? Jak film scisle przylega do plytki to swiatlo nie musi byc idealnie punktowe. Na tej samej zasadzie dzialaja kopioramy UV do plyt offsetowych do drukarni - takiej wlasnie uzywalem do robienia plytek. Plytke kladlem w kopioramie a na nia film emulsja do plytki. Kopiorama ma taki fajny 'fjuczer' ze posiada docisk podcisnieniowy - po prostu film wtedy idealnie przylega do plytki.

A zaleta filmu z naswietlarki w stosounku do wydruku z laserowki jest jeszcze jedna - idealne wymiary. Papier w laserowkach lubi sie kurczyc. No i czern - na filmie jest idealna i mozna sobie przeswietlac. Przez toner zawsze czesc swiatla przechodzi - choc i na to jest patent

- mozna wydruk z laserowki potraktowac ksylenem. Toner sie lekko rozpuszcza i staje sie duzo czarniejszy.

Reply to
Marcin Szczepaniak

Po to że jak mu wysyłam bardziej złożoną stronę to czekam na wydruk czasem i dobrą minutę.

Myślałem że dołożenie pamięci pomoże. Ma teraz 5MB ale jakoś wzrostu prędkości nie zauważyłem.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Ale to troche dziwne, bo on tam nie ma nic do roboty. Podsylasz mu dane graficzne. No chyba ze w PostScripcie drukujesz, albo w HPGL.

A moze po prostu plik masz duzy, a LPT pod windows wyrabia 30KB/s ?

I ja ci generalnie przyznam racje, to jakas pomylka z czasow gdy drukarka kosztowala wiecej niz komputer z 1MB RAM :-)

No - ewentualnie mozna pomyslec o jakiejs optymalizacji - po co masz miec w biurze 10 dobrych komputerow, skoro starcza

10 srednich i jedna dobra drukarka :-)

Ale .. wszystko to fajne, gdyby przy okazji "GDI" nie oznaczalo ze:

- dokumentacji nie udostepnia sie,

- drivery sa tylko pod windows,

- uniwersalnosci zero - nie ma pracy sieciowej, nie mozesz wydruku nagrac na dyskietke,

- nie mozesz wydrukowac komunikatu z bootowania systemu.

- nieokreslone zaleznosci czasowe - musi ten komputer nadazyc czy nie?

- techniki optymalicji REt itp - czyli mniej pamieci daje lepsze rezultaty.

Przy czym .. PCL to jest bardzo kiepski "jezyk graficzny", zasadniczo to on sie nadaje do zainicjowania trybu graficznego, wiec to w zasadzie ideal.

I dodaj jeszcze szybkosc/wygode/koszt - potrzebujesz np faktury wydrukowac w wiekszej ilosci - kilka linii i troche tekstu.

Dane masz w bazie, prosty skrypt ladnie je wyciaga .. ale i tak musisz kupic jakis p*y program MS i z nim walczyc. A potem masz posty - mam drukarke HPxxxx, 40ppm .. a Access drukuje mi gora 3 strony/min, co robic ? I kolejny - "potrzebujemy faktur z 5 kopiami, mamy iglowki, swietnie dzialalo .. ale nowa wersja programu jest juz pod windows" ..

Ale to w zasadzie bardziej problemy windowsa niz rasteryzatora w drukarce..

Bo grubość emulsji jest niezerowa.

I ma palnik bez osłony? Nie wierzę.

Wiem - jest to jedyna naprawdę ważna zaleta tej metody. Ale można stosować wydruk z atramentowej - nieprawdaż?

Pod windowsem było tak samo. A teraz drukarka podłączona jest do routero/serwerka linuksowego i udostępniona przez CUPS. Zmiany w prędkości nie zauważyłem choć nie szedłem nigdy tropem wolnego interfejsu. Może prześledzę jak to idzie. Ale wydaje mi się że drukarka jest w stanie obecnie łyknąć kilka stron do swojej pamięci w czasie gdy ciągle mieli pierwszą z nich.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Nie wiem co i jak ale jak na razie GDI to seria 1000 tam po raz pierwszy HP zrobilo GDI, natomiast drukarki serii L maja kompresje pamieci (zreszta inne tez) ale zazwyczaj sa z tym problemy. Ja osobiscie polecam drukarki seri 4, 5, moga byc P a L nie polecam. taka pelna 5 ma konstrukcje obliczona na ok 20 -30 tysiecy stron (drukarki z indeksem M nawet na wiecej) - jesli drukarka stala gdzies w firmie to jest szansa ze ma ok 100 tysiecy stron co w praktyce przeklada sie na mniej niz pol roku pracy z pelnym obciazeniem a gwarancja byla co najmniej rok - czyli drukarka byla przewidziana do wydrukowania co najmniej 240 tysiecy stron.

Reply to
PAndy

Tak, ale jak żarówa jest ze 2 metry od naswietlanego elementu wiec to ma znikome znaczenie. W poligrrafii robi sie w ten sposob rastry do 200lpi i jakos nie wplywa na nie efekt rozpraszania swiatla.

Jest metalowa oslona z odblysnikiem zamykana na czas operacji przy urzadzeniu. Natomiast palnik nie posiada jakichs specjalnych obudow.

Mozna, chociaz nigdy nie robilem. Osobiscie czesto przygotowywuje jakies materialy dla drukarni, wiec jak potrzebuje cos naswietlic, to sobie przy okazji filmy robie w opisany powyzej sposob:)

Reply to
Marcin Szczepaniak

W poligrafii nikt nie stosuje palników bez osłony i nie ma problemu światła odbitego od ścian. W warunkach domowych zbudowanie osłony dla palnika to już duże wyzwanie. Widać to na stronie podawanej niedawno - goły palnik na stojaku.

[...]

Ciężko od dobrą folię, na której atrament nie będzie wyrabiał dziwnych rzeczy. Ostatnio próowałem na foliach Folarexa do laserówek - efekt zadziwiająco pozytywny.

A ja bym musiał specjalnie jeździć i prosić... To już wolę drukarkę laserową za 230 PLN i laminator za 130 PLN ;-P

Ja ostatnio kopiorame ktorej uzywamy w drukarni 'naprawilem'. Otoz spalil sie palnik a za nowy ktos kto tym handluje zawolal okolo 700 zl. Uznalem ze to trocher za drogo jak za zwykla rteciowke i zrobilem wlasne 'oswietlenie'. Sklada sie z trzech ulicznych sodówek pozbawionych zewnetrznej banki i dławików. Działa już prawie rok płyty naświetla się super a całość kosztowała 120 zł i troche roboty.

Ale faktem jest, ze obudowa jest dosc swiatloszczelna jesli jest zamknieta.

Fakt, bo naswietlenie 15 cm filmu to smieszne zlecenie gdy z reguły świeci się po kilka metrów:) Ale przy okazji, to czemu nie:)

Reply to
Marcin Szczepaniak

Jesteś pewny tych 'sodówek'? Bo wedle mojej pamięci one w UV nie nadają...

120 PLN za 3 sodówki? [...]
Marek Dzwonnik

Sorry ! O czym innym myslalem co innego napisalem. Codzilo mi oczywiscie o uliczne lampy rtęciowe, 35zl/szt :)

Dzialaja super jak sie ich zewn. bańki z luminoforem pozbawi.

nie, 3 rtęciówki i dławiki do nich. Plus jakies tam bebły typu oprawka, kawałe przewodu itp :)

Reply to
Marcin Szczepaniak

Jak pisalem w poprzednim poscie - zle napisalem:( Chodzilo mi oczywiscie o rteciowki. Podlaczone klasycznie, kazda do swojego dlawika.

Reply to
Marcin Szczepaniak

eee .. ilu zer zabraklo ?

Radze sprawdzic jak pisze producent - ostatnio widzialem najtansza atramentowke lexmarka .. 125 stron/miesiac. No coz - 2 lata odpowiedzialnosci sprzedawcy do czegos zobowiazuje :-)

Dnia 2004-12-21 10:02, Użytkownik J.F. napisał:

Chyba żadnego jeśli założyć, że PAndy miał na myśli miesięczne obciążenie. Dla HP serii 4 wynosi ono 20k stron/miesiąc a dla serii 35k stron/miesiąc. Przewidywana żytowność HP serii 4 to 20000 stron.

LOL - czyli w zasadzie nadaje się tylko do sporadycznego drukowania bardzo niewielkich ilości.

Reply to
badworm

Ale tu chyba zabrakło zera...

BTW: w mojej dawnej firmie stoi sobie co najmniej 12-letnia kopia HP LJ III - StarJet III-8, oparta oczywiście o taki sam mechanizm Canona jak LJ III. Straciliśmy rachubę stron przy 400000 (licznik się przekręca po 100000)... Nadal działa.

Marek Dzwonnik