Lamki choinkowe

W dniu 20.11.2023 o 18:01, Robert Wańkowski pisze: [...]

Nie wiadomo czy w zasilaczu jest. Ja bym dał coś takiego:

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 20.11.2023 o 18:08, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Jest tam przetwornica. Zobacz do mojej wiadomości z 14.11.2023 18:05

Ta Twoja jest ok, ale musiałbym dodrukować obudowę, bo do oryginalnej wtyczkowej już się nie zmieści.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ta się zmieści.

Ale na początku piszą, że od 4,75 V (a ta moja pod obciążeniem ma 4,2 V) Ale dalej już, że od 1 V.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Tak, dowidziałem :)

Tak trochę niebezpiecznie montować potencjometr po stronie pierwotnej :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Ale jak piszą w opisie, nie wiem czy to działa :D

Kiedyś kupiłem takie jak Ty podajesz i jedna natychmiast oddała się z dymem a w drugiej nie działał potencjometr. No coż, może trafisz na działający model :D

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 20.11.2023 o 19:56, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Tak, wiem. Ośka z tworzywa... Ale tak mnie teraz oświeciło. Ta Twoja duża wymiarami przetwornica zmieści się w pniu drzewka. Przecie nie musi być we wtyczce.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Jak zasila ten transoptor? Jest tam jakiś układ regulacji przed tym transoptorem (w najprostszej wersji Zenerka)? Może tu da się podziałać?

Reply to
Arnold Ziffel

Bezpośrednio pod uzwojenie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Nie wiem jak jesteś dobry "w te klocki" ale aż się prosi o zwykły tranzystor z potencjometrem na wtórnym, zamiast cudować z przeróbką po stronie pierwotnej czy z gotowymi płytkami (step down).

Takie coś

na przykład.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 21.11.2023 o 12:57, J.F pisze:

On ma w ogóle "jebnięty" zasilacz. Ja po prostu bym użył jakiegoś 5V z regulacją i po problemie.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 21.11.2023 o 13:32, J.F pisze: [...]

Dlaczego proponuję zasilacz regulowany 5V?...bo wincyj nie odda :) ale znaleźć idzie.

Ze schematu wynika, że on ma opcjonalnie dobrane parametry i ja bym tutaj nie kombinował. Jeśli już, to podniósł napięcie o 1V a na wtórnym dałbym regulację płynną.

j/w i to wiadomo. Prymitywnie można jeszcze dać żarówkę/dobrać. Będzie ogranicznikiem prądowym.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 21.11.2023 o 12:39, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Po podłączeniu do mojego zasilacza na wejściu tej przetwornicy mam 4 V a na wyjściu max 2,5 V. Czyli tylko dolny zakres, bo powinien mieć 2,5-4 V.

Ale zamiast tego dedykowanego zasilacza dałem 12 V na wejście i jest ok. Regulacja tak jak chciałem, tylko muszę wymienić ten wieloobrotowy na normalny plus R w szereg, aby mieć odpowiedni zakres regulacji.

No i drugie ale... trochę na tym zasilaniu 12 V się grzeje ta przetwornica. Co najmniej 50°C, bo parzy.

Zobaczę czy przy 5 V zasilania będzie mniej się grzała.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski