Krótka opowieść, jak różnicówka ocaliła mieszkanie :)

Nie wiem czy akurat tunelowy, ale na pewno to zachowanie ma coś w sobie z mechaniki kwantowej ;) Przem

Reply to
Przemek

użytkownik Michał Lankosz napisał:

W ameryce wsadzaja ladunki wybuchowe do dziury i jeb, jak ziemia podskakuje, ladnie widac korytarze:)

Reply to
donek999bronek

Ale tam też jak ktoś wlezie bez pozwolenia na Twoją posesję, możesz go odstrzelić... Weź, bo zacznę marzyć... Przem

Reply to
Przemek

Jak zdążysz... Jak nie, to odstrzeli on Ciebie :-(

Nie ma o czym.

Reply to
Pszemol

Dnia Tue, 02 Sep 2014 22:58:43 +0200, Przemek napisał(a):

Urban legend. Tzn kiedys moze i tak, ale teraz kara bedzie sroga.

Z wysadzaniem tez nie tak prosto ... po 11.09 w ogole jeszcze da sie tam kupic dynamit ?

Nie, wciąż jeszcze są miejsca gdzie są bardzo ostre prawa "no trespasing" ale generalnie jest to loteria, można samemu trafić do pierdla...

:-)

Reply to
Pszemol

No fakt, loteria, ale z tamtej strony zawsze jest loteria, oni nie patrzą czy zgodnie z prawem mogą czy nie.

Wiesz, po tym jak gnoje mi rozwalili ścianę w domku drewnianym, bo okiennice były za trudne do rozwalenia, to mam odruchy mordercze. Miałbym ochotę zamontować w środku coś, co gnoja choćby okaleczy, ale wiem, że wtedy to on się staje "ofiarą", nawet jeśli się włamał. I to jest IMHO chore, ale temat nierozwiązywalny i nie na tę grupę. Przem

Reply to
Przemek

Pan Przemek napisał:

Tak sobie myślę, że można -- wzorem amerykańskim -- napisać "Instrukcję Włamywania Się Do Domku". Będzie ona zawierała wszelkie ostrzeżenia o niebezpieczeństwach grożących przy prowadzeniu prac włamaniowych w sposób niezgodny z Instrukcją, oraz klauzulę wyłączającą wszelką odpowiedzialność w przypadku użycia łomu bez atestu do tego typu konstrukcji. W razie czego będzie podkładka -- bo jak ktoś podczas pracy nie przestrzestrzega przepisów BHP, to sam jest sobie winien.

Tylko OISD w PL BHP obowiązuje jak łączy Cię z pracownikiem umowa... Myślisz, że stwierdzenie o domniemaniu zawarcia umowy o pracę w chwili rozpoczęcia prac włamaniowych miałaby podstawę prawną? Przem

Reply to
Przemek

Pan Przemek napisał:

Takie domniemanie jest zbyteczne. Przepisy BHP i ogólnie wszelkie regulacje tworzone np. przez CIOP PIB mają rangę wyższą od każdej indywidualnej umowy o pracę. Nie można umówić się z pracownikiem, że nie będzie go obowiązywało stosowanie się do instrukcji obsługi maszyn dostarczonych przez producenta. A zamiast tego dać mu własną instrukcję, gdzie nie będzie nawet wzmianki o środkach ochrony pracy i innych zabezpieczeniach. W przypadku domku wskazane by było tylko, żeby w projekcie architektonicznym złożonym w gminie było wyraźnie napisane, że ściany zostały wzniesione w technologii MUR-BETON 2014 dopuszczonej przez ITB decyzją numer taki-to-a-taki, do której instrukcja użytkowania ściany dostępna jest w załączniku. A tam, w rozdziale 13 omówione są sposoby włamania na rympał.

W takich okolicznościach będzie wszystko jedno, czy złodziej pracuje w ramach własnej działalności gospodarczej, zrzeszony jest w spółdzielni pracy, czy zatrudniony na umowę w korporacji.

W dniu 2014-09-01 16:13, janusz_k pisze:

Dla ciebie to Pan Użytkownik i Pan Troll. Jesteś zbyt tępy, aby się ze mną spoufalać.

Reply to
uzytkownik

W dniu 2014-09-03 19:59, uzytkownik pisze:

SPADAJ NA DRZEWO, TAM TWOJE MIEJSCE.

Reply to
janusz_k

W dniu 2014-09-01 10:57, Piotr Wyderski pisze:

Bzdura. Wiesz o tym, że silniki 3-fazowe nie potrzebują przewodu neutralnego i nawet nie ma go gdzie podłączyć?

Mylisz się.

Z całą pewnością nie uszkodzi niczego, ani kiedy przewód N straci ciągłość na skutek awarii różnicówki 1-fazowej, ani też na skutek poluzowania się zacisku N w różnicówce 1-fazowej, w przeciwieństwie do różnicówki 3-fazowej, która w tym przypadku spowoduje uszkodzenia urządzeń jednofazowych, bo w zależności od obciążenia na poszczególnych fazach zaczną się wahania napięcia od prawie 0V do prawie 400V.

j.w. Różnicówka jednofazowa na skutek utraty ciągłości N nie uszkodzi sprzętu jednofazowego, a różnicówka 3-fazowa uszkodzi.

Baaaaaa! Ona ma rozłączać styk N jako ostatni i załączać jako pierwszy. Niestety, często do aparatów elektrycznych dostaje się tynk, gips, pył, wilgoć z powietrza (zwłaszcza, kiedy są wykonywane prace budowlane: tynki, wylewki, gipsówki itp.), które doprowadzają do śniedzenia styków, a następnie do ich wypalenia i uszkodzenia.

j.w. Bo nie musi, gdyż brak ciągłości N w różnicówce 1-fazowej nie powoduje uszkodzeń urządzeń 1-fazowych.

Tu akurat normy nie precyzują, ale jest jeszcze coś takiego wiedza techniczna, a ta "mówi" jednoznacznie, że różnicówek 3-fazowych nie należy stosować do zabezpieczania obwodów 1-fazowych.

Reply to
uzytkownik

W dniu 2014-09-02 18:25, Jeffrey pisze:

Jeżeli chcesz się nazywać "zawoidowcem" to musisz znać jak pacierz. Z całą pewnością od 2002r. choć nie jestem pewny czy już nie było obowiązku od 1994r. - nie chce mi się teraz sprawdzać.

Reply to
uzytkownik

mam znać aktualne przepisy a nie od kiedy funkcjonują- czaisz różnicę?

jeffrey

Reply to
Jeffrey

Problem w tym, że trzeba by mieć opis "technologii MUR-BETON 2014" dopuszczoną przez ITB decyzją numer taki-to-a-taki. Przem

Reply to
Przemek

Pan Przemek napisał:

Kiedyś przyglądałem się w ITB na Filtrowej w Warszawie procesowi wydawania atestów. Jak te pustaki mrożono, jak je prażono, to aż żal człowieka brał. Może by tak dało się wydać atest ogólny na włamania na rympał dla technik budowalnych dopuszczonych do stosowania na terenie RP?

Jarek

W dniu 2014-09-04 00:48, Jeffrey pisze:

ROTFL Skoro nie wiesz jakie przepisy nakazują montaż różnicówek to także nie wiesz od kiedy, a to jest ze sobą nierozerwalne. Wymóg ten narzuca: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie", zamieszczone w Dzienniku Ustaw

2002 nr 75 poz. 690 Jak więc widzisz jest podana konkretna data ustawy, którą musisz znać. Nie znasz to nie wiesz, która z nich narzuca taki wymóg. Wybacz, ale jako "zawodowiec" musisz znać tą ustawę oraz jej treść. Przedtem obowiązywała ustawa z 1994r. O te daty także pytają na egzaminach SEP.
Reply to
uzytkownik

poważnie? mnie nikt nigdy o daty nie pytał, zresztą mam wiele ciekawszych zadań niż wkuwanie na blachę rozporządzeń ministra, jeśli będę potrzebował dokładnego tekstu bez trudu znajdę go w necie i wydrukuję sobie poza tym gdybym chciał uczyć się dat na pamięć studiowałbym historię

jeffrey

Reply to
Jeffrey

Ja tam nie wiem, ja tylko elektronike do tego projektowalem. Ale z tego co wiem na dzialkach itd. ochrona nie obowiazuje.

Reply to
Gof