Krótka opowieść, jak różnicówka ocaliła mieszkanie :)

Bo koty trzeba kontrolować przy wchodzeniu ;)

Moje się nauczyły i zdobycz obrabiają na zewnątrz.

Reply to
Andrzej Lawa

A ja mam całe oświetlenie na osobnym obwodzie za UPSem (za którym jest

1-fazowa różnicówka). Wygodne :)
Reply to
Andrzej Lawa

A od kiedy prawo wymaga różnicówki? Pytam poważnie.

Reply to
Gof

<kryptoreklama>

</krypto>

Reply to
Gof

A ja poważnie odpowiadam, że nie mam pojęcia - nie jestem zawodowym elektrykiem, żebym musiał to wiedzieć.

Za zabicie kreta 2 lata, chyba że coś się zmieniło?

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik to znany troll, na innych grupach też tak najeżdża na każdego co ma inne zdanie niż on.

Reply to
janusz_k

Za:

OCHRONA: objęty częściową ochroną gatunkową z wyłączeniem ogrodów, szkółek, lotnisk, ziemnych konstrukcji hydrotechnicznych i obiektów sportowych, wymieniany na czerwonej liście IUCN - kategoria zagrożenia LC.

Przem

Reply to
Przemek

Zaraz tam 1000V, więcej się da też, chodzi o napięcie, prąd może być malusi, nawet lepiej, żeby był malusi, byle było nieprzyjemne. Na razie walczę rącznikiem i smrodem w butelce, ale rącznik za mały jeszcze, a smród go nie rusza :/ BTW dwa krety złapałem i wywiozłem, ale jeszcze coś zostało i na kreta nie wygląda. Tunele są pod samą darnią i nie ma kopców. Jak nic do opisu nutr^W nornicy pasuje. Przem

Reply to
Przemek

Pan Przemek napisał:

Mówią, że ze smrodów najlepszy jest koci żwirek silikonowy. Oczywiście używany wcześniej przez kota.

Są takie pułapki-żywołapki do zamontowania w to ich metro. Kret wchodzi z jednej strony, ale cofnąć się już nie może. Taka dioda tunelowa, można powiedzieć.

To, że nie jest pod ochroną nie oznacza, że zabicie nie będzie penalizowane, szczególnie takie jak w tym linku.

Reply to
Marek

Ok, schodzimy z tematu. Nie chce mordować a odstraszać. Przem

Reply to
Przemek

Hm... dwa ogony w domu są...

Ta, wiem. Spokojnie je z reguły omijają :/ Przem

Reply to
Przemek

przy podłączeniu jedynie silnika 3 f też wyłączy? nie sądzę, ale fakt że wystarczy dodatkowo sterowanie do niego i będzie wywalał

jeffrey

Reply to
Jeffrey

kuchnia elektryczna jest właściwie 2x 1f lub czasami 3x 1f, w środku nie ma elementów na prąd międzyfazowy

jeffrey

Reply to
Jeffrey

tym nie mniej mamy dwa przewody fazowe i jeden neutralny, ktorym plynie suma z dwoch przewodow fazowych. Sumowanie jest ciekawe, tym niemniej dwie roznicowki 1f sobie nie poradza. Musi byc 3f.

Tak samo przy bojlerze co ma 3f w gwiazde itp.

Pan Przemek napisał:

Może nie omijają, tylko wykazują efekt tunelowy?

te nowe mają 2xN dla każdej fazy oddzielne, w jakimś kraju podłącza się jak pełne 2x1f i normalnie jest fabryczna zworka - wystarczy wyciągnąć wracając do sedna, jak klient jojczy to ma jedną różnicówkę i mam to w głębokim poważaniu (wszystko jest zgodne ze sztuką)

jeffrey

Reply to
Jeffrey

ja jestem zawodowym i też nie wiem pamiętam że w latach 90tych weszły powszechnie do Polski śmiechu było trochę po starzy elektrycy podłączali je jak zwykły bezpiecznik i N łączyli jak popadło

jeffrey

Reply to
Jeffrey

wyobraź sobie taką sytuację ( na własne oczy widziałem) przewód przybity do ściany około d=7mm, mysz biegnie po przewodzie, na końcu przewód wchodzi do dużej puszki od dołu a otwór w puszce jakieś d=12, mysz wbiega tam bez zatrzymania, w środku malutki transformatorek = ciepło

jeffrey

Reply to
Jeffrey