Kondesator wysokonapięciowy

Witam,

Posukuje kondesatora stalego wysokonapieciowego (5 kV) o pojemnosci 40 -

50pF. Szukam po internecie ale nie maja nigdzie takich malych pojemnosci. Spotkal sie ktos moze z czyms takim lub ma na pozbyciu?
Reply to
Lucjan SP9-10075-KR

Mam po 1 szt. 39 pF i 68 pF / 7 kVpp. Jeśli Ci pasuje, to pisz na priv.

dziadek Ben

Reply to
dziadek Ben

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:429614ee$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Paczka takich i szeregowo ?

SP9LWH

a może tu...

Tomek

Tomasz Jabłonowski napisał(a):

O wlasnie... Dziekuje bardzo :-)

Reply to
Lucjan SP9-10075-KR

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:429614ee$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Swego czasu wykonywałem wysokonapięciowe pojemności stosując przewód wysokonapięciowy ( np. od powielacza wysokiego napięcia do telewizora) i oplotu (ekranu - drut lub folia-zdjętego z kabla antenowego) zakładanego na ten przewód. Efekt rewelacyjny. Pozdrawiam

Reply to
Maciej Dziedzic

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:4296cc6f$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

50pF/30MHz to mniej więcej 100 omów reaktancji Weź pod uwagę, że nie wszystkie z nich to kondensatory rezonansowe Jeśli napięcie skuteczne jest 5kV, to popłynie w nim prąd 50A

Szukaj takich ceramicznych z grubymi, szerokimi blaszanymi doprowadzeniami (z radiostacji R140)

Reply to
SP9LWH

SP9LWH napisał(a):

Czy to oznacza ze te sie nie nadaja? Sa tam tez takie montowane na sruby i sa tez kondesatory w.cz.

Przejsciowo mysle zrobic kondesator z kabla RG58. Wyczytalem ze 1m kabla ma pojemnosc 68 pF.

Reply to
Lucjan SP9-10075-KR

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:4296ed24$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Łatwo sprawdzisz, które: 5kV*50A= 250kVA Zatem takie 8kVAr odparują w rezonansie

Myślę, że żyłka mu się stopi:-) Pomysł jest dobry, ale kabel RLA10 tez powinien się stopić Może umiesz gdzieś kupić taki z nadajnika radiofonicznego:-)

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:4296ed24$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Jeśli nie masz dostępu do części z nadajników radiofonicznych chyba jesteś skazany na samoróbę. Dwa kawałki blachy miedzianej przedzielone płaską płytką z tlenku glinu. Tylko gdzie kupić taką o grubości 1,5 mm i powierzchni rzędu 100cm2 ?

Może dwie rury miedziane współosiowo zasypane proszkiem Al2O3

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:d76tpt$9ro$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... [ciap]

A w Satcomie by nie mieli? Kiedyś (jakiś rok temu) zaprosili gościa z Andrew, który pokazywał jak się z takimi kablami obchodzić i na potrzeby tej prezentacji mieli całe pudła różnych takich metrowych odcinków. I małych, i dużych, do wyboru. Jak tym handlują to może i jaki ścinek metrowy im zostaje.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl> napisał w wiadomości news:d7779s$8kq$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Jaki gruby ? Ja myślałem o takich co najmniej 5 cali średnicy z izolacją ceramiczną. Już nie wspominając o kablu koncentrycznym w nadajniku PRI w Solcu Kujawskim:-)

SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:d778ce$7h5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... [ciap]

takie też, choć nie pamiętam jakie dokładnie, ale nie z izolacją ceramiczną u nas leży jakiś metrowy ścinek tak na oko z jakieś 5-6 cali średnicy, chyba przytaszczony z jakiegoś nadajnika tv, więc pewnie dla ludzi tym się zajmujących nie problem. Tak jak pisałem wcześniej, gdzie tym handlują mogą i mieć jakie zbędne kawałki.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl> napisał w wiadomości news:d7986t$m3p$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

To już Lucjan musi szukać dalej W ofercie ogólnej Andrew nie znalazłem nic tak grubego Cena zapewne jest ogromna. Jeśli ktoś mu tego nie da za darmo, to prościej będzie zrobić kondensator powietrzny z dwóch rur czy blach do tej anteny magnetycznej.

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:429614ee$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Witam

W tej chwili nie ma nic takiego na zbyciu, ale poguglaj i znajdź sobie dane teleadresowe firmy p.t. Zakłady Radiowe ZARAT w Wawie. Właśnie poddają to coś orce połączonej z bronowaniem, tak więc można trafić na ciekawe szpeja. Ostrzegam, ceny mogą być z gatunku hard-core ;->

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski SQ9JKK

Reply to
Krzysztof Kucharski

to ja sie dolacze do watku.. da sie gdzies dostac kond rzedu 1o..100nF / 150kV?

Reply to
Greg

SP9LWH napisał(a):

OK. Dziekuje wszystkim za pomoc. Jezeli nie znajde niczdgo to na pewno ktorys pomysl zastosuje.

Reply to
Lucjan SP9-10075-KR

zależy czy mają być przystosowane do 50Hz, czy do pracy impulsowej. Jak do

50Hz to może i gdzieś byś znalazł, ale z impulsowymi raczej będzie ciężko. W stacjach radarowych niby się to stosuje, ale ceny potrafią być pierońskie, do kilkuset zł za 1nF/25kV (impulsowe oczywiście).
Reply to
krychu (musk

impulsowe wlasnie..widac pozostaje skladanie baterii z takich po kilka kV...

Reply to
Greg

Użytkownik "Lucjan SP9-10075-KR" <lucjan snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:42995e62$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Capacitor