Kondensatory Tantalowe

chyba zastosowalem gowniane kondensatory za i przed wejsciem stabilizatora (takie niebieskie prostokatne), zrestza nie wazne , po wymianie na ceramiczne 0,33u i 0,1u uklad wkoncu sie nie wylancza, no nawet nie musialem stosowac kondensatora 100u :) wartosci pojemnosci byly te same, wiec co moglo byc nie tak? czyzby to tak bardzo zalezalo od radzaju kondensatora? to chyba juz nie wlaczac 100u bo po co....

Reply to
Rafał

dałeś pewnie foliowe, a te są "za dobre". Jako kondensatory blokujące ceramiczne są najlepsze.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Zalezy - chodzi o parametry przy kilkuset kHz. Ceramiczne nadal sie zachowuja jak pojemnosc. Zwijane foliowe juz niekoniecznie.

Daj

a jednak to byl przypadek ze dzialal, kurde.... podlaczylem 470u (wczesniej podlaczylem 100u) na sam poczatek i dalej uklad jakby sie resetuje.... powoli koncza mi sie pomysly .... moze jeszcze dac ten 100u na samo wyjscie?

Reply to
Rafał

ale ktos mi odradzal 100u na wyjscie bo uklad bedzie sie wzbudzal .....?

Reply to
Rafał

a po co elektrolit na wyjściu stabilizatora? Jak chcesz, daj jakieś

10-22 mikro.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Jasne. Ale dlaczego jest zabronione? W czym tantale są gorsze od ceramicznych? O ile ceramiczne 10uF w obudowie 0805 można kupić, o tyle z pojemnoscia 100uF bylyby problemy (jezeli chodzi o nie-elektrolity).

Reply to
Adam Dybkowski

już opisałem, mogą się zapalić. Trzeba używać elektrolitów, które się nie palą.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok