Kondensatory

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w skrócie czym się różnią kondensatory różnych typów (ceramiczne, klasy: X1,X2,Y1,Y2, poliestrowe, polipropylenowe ,tantalowe) oraz co znaczy że kondensator jest nisko impedancyjny. Dlaczego jeden typ można stosować ''takich układach'', a w innych się nie powinno??

Dzięki Pozdrawiam J.S.

Reply to
UdioS

Ok Wiem już co jest w którym, ale gdzie ich używać. Chodzi mi przedewszystkim jakie kondensatory używaś do odkłucania. Naogół każdy wspomina że należy stosować ceramiki(tzw lizaczki) 100n przy każdym układzie scalonym i w układach zasilających, a ja słyszałem że stosuje się też kondensatory MKT i że one są lepsze Pozdrawiam

Reply to
Udios

Udios:

stratność kondensatorów odkłucających jest ich zaletą, nie wadą. Widziałem już (źle zaprojektowany) układ, gdzie właśnie za dobry kondensator robił świnię.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

to lepiej stosować ceramiki czy MKT???

Reply to
UdioS

UdioS:

do odkłócania: ceramiki.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dięki :-)) Wygląda na dosyc obszerną odpowiedź

Pozdrawiam

Reply to
udios