kondensator dostrojczy radiowy

Ja rzadko uczyłem się wzorów. Jak wiesz i na logikę rozumiesz, co od czego zależy i w jaki sposób (wprost proporcjonalnie, odwrotnie proporcjonalnie), to najczęściej wzór robi się oczywisty.

Pytanie jaki rdzeń.

Reply to
Adam Wysocki

Pan J.F napisał:

Zawadził kijem o druty? Pewnie nie, wystarczyło zbliżenie, by skoczyła iskra. To samo z butami -- wcale nie muszą przewodzić.

Jarek

PS "Baczność, wysokie napięcie" -- te napisy przy trakcji kolejowej zawsze mnie intrygowały, bardziej by pasowało "Padnij, wysokie napięcie".

Reply to
Jarosław Sokołowski

Anerys napisał:

Wieloznaczność słowa "baczność" jest mi znana, ale napis ma trafiać do prostego chłopa, co to wielki świat widział wtedy, gdy był we wojsku. Inni jakoś mogą pisać po ludzku "uwaga", tylko na kolei uparli się na to "baczność".

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan J.F napisał:

Najbardziej rozwiniętą kolej odziedziczyliśmy po zaborze pruskim, więc tłumaczenie napisów kolejowych akurat z języka niemieckiego wydaje się oczywiste. Ale z drugiej strony, po pierwszej wojnie światowej ona chyba jeszcze w ogóle nie była zelektryfikowana.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 2013-02-16 19:44, Anerys pisze:

Statystycznie mniejsza powierzchnia okładzin ( nr buta ) i grubszy dielektryk ( obcasy ).

I skłonność do wpadania w rezonans :>

Reply to
PeJot

Anerys napisał:

To bardzo źle. Takie napisy spotyka się na przykład przy przejazdach kolejowych. Jeśli dajmy na to jechać będzie furą, stanie na środku drogi i ani stępa dalej, to niedobrze. Jeszcze gorzej, gdy razem z batem stanie na baczność na tej furze -- wtedy to ani stać, ani jechać dalej.

W podskokach przy tej trakcji niebezpiecznie. Lepiej gdyby się przeczołgał.

Źródła podają, że jako pierwszą zelektryfikowano linię z Warszawy do Otwocka. W roku 1936. Warto sprawdzić jak przede wojną pisali przy drutach.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia 18 Feb 2013 17:41:27 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Sluszna uwaga - faktycznie, o prad na kolei chodzic nie moglo.

Inne druty z pradem - elektrownie, tramwaje, pociagi w kopalniach, czy kolej ma swoje ulubione "bacznosc" ? Np.

Ale w Kotlinie Jeleniogórskiej była, dopóki nie przyszli Ruscy w 45. "15 sierpnia 1867 uruchomiono 125 km 2-torową linię kolejową Wałbrzych-Jelenia Góra-Krysin, zelektryfikowaną w latach 1916-1923 (po zakończeniu II wojny światowej, w I półroczu 1945 zlikwidowano trakcję elektryczną i częściowo rozebrano drugi tor"

Mario

Pan Mario napisał:

No to się wszystko zgadza -- w Drugiej Rzplitej zelektryfikowanych kolei nie było. A w 45 do Jeleniej Góry weszła władza radziecka, która gdy sobie poszła, zostawiła nas tam już bez elektryfikacji (co gdyby wierzyć słowom tow. Lenina, mogło być dla nas bezpieczniejszym rozwiązaniem).

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

W sumie to racja. Mi chodziło o to, że kolej pruska bywała już gdzieniegdzie zelektryfikowana w tych czasach.

Reply to
Mario

Pan Mario napisał:

Jest też przykład takiej linii i lokomotywy, której Ruscy nie od razu dali rady, a nasi męczyli się z nią aż czternaście lat:

Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:51225aec$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

A może PZPR, to była partyjka... a Partią, oczywiście, KPZR :)) Ze wsparciem LKSW (1), nie wiedzieć czemu pokazywanym jako NKWD... :P To wiadomo - PZPR z Partią :))

(1) Rozwinę parę skrótów, aby podać, o co mi chodzi... (rosyjskie niby-fonetycznie) PZPR - wiadomo, Polska Zjednoczona Partia Robotnicza

KPZR - Komunistyczna Partia Związku Rdzieckiego = KPSS - Kommunisticzeskaja Partija Sowietskogo Sojuza (cyrylicą КПСС)

Tu używano KPZR, naszego.

LKSW - Ludowy Komisariat Spraw Wewnętrznych = NKWD - Narodnoj Kommisarijat Wnutriennych Dieł (cyrylicą НКВД)

(a tu ichniego, może dlatego, że NKWD łatwiej wymówić?)

Pomijam już Naród z Partią, Partia z Narodem, już nie wiadomo było w sumie, kto kogo dyma, bo gdzie, to było wiadomo... Ale ja taki jestem, że się czepiam :P

Reply to
Anerys