Kłopoty z elektryką w mieszkaniu

Nie będę wiedział na 100% dopóki nie rozbiorę tego ogrzewacza, ale jeśli jest j.w. to test to najprostsze chyba rozwiązanie.

Reply to
PeJot

Takie rzeczy załatwia się wyłącznikiem priorytetowym.

W dniu 2016-07-31 o 18:32, Kojletjo pisze:

Nie o koszty idzie tylko o możliwość spalenia cewki stycznika.

Reply to
PeJot

Mm od kilkunastu lat stycznik za wyłącznikiem priorytetowym i nic się nie pali.

Jeśli tak to stare es-ki, np. Fael S163 K są jeszcze cokolwiek warte ?

Reply to
PeJot

Jesli impedancja petli zwarcia będzie odpowiednio wysoka (czyli prąd zwarcia ograniczony do obszaru umozliwiającego selektywne wyłączenie) to powinno zadziałać. Polecam przyjrzeć się wykresom zależności czasu wyłączenia bezpiecznika od natężenia prądu wyłączanego.

Reply to
PcmOl

W jaki sposób to zabezpieczy przed spaleniem topika na przyłączu?

Reply to
PcmOl

Użytkownik "PeJot" napisał:

Czyjej wizyty? Twojej, czy energetyki? Te zabrzpieczenia są plombowane?

Pzdr

Reply to
Kamil

W dniu 2016-07-31 o 16:03, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Kolego! Czy aby wiesz o czym piszesz?

Nie ma bezpieczników o charakterystyce A

Jako A kiedyś oznaczono rozłączniki, które nie wyłączają samoczynnie prądów przetężeniowych, ani też zwarciowych.

Zatem Twoja porada należy do tych bardzo szkodliwych.

Reply to
Uzytkownik

Bo charakterystyki trzeba rozumieć i wiedzieć, że selektywność zabezpieczeń nie uzyskuje się tylko poprzez zastosowanie zabezpieczeń o kolejnych charakterystykach: B, C, D i identycznych prądach wyłączenia. Trzeba też wiedzieć, że zabezpieczenia B, C i D o takim samym znamionowym prądzie wyłączenia w pewnym zakresie przeciążeń zachowują się dokładnie tak samo. O tym, które wyłączy się jako pierwsze, decyduje tylko i wyłącznie rozrzut parametrów, czyli loteria.

Wbrew pozorom elektryk musi się uczyć przez całe życie, zwłaszcza ten, którego nie nauczono w szkole ;)

Reply to
Uzytkownik

W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 13:52:18 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

A widzisz tego nie wiedziałem. Zakładałem że charakterystyka A jest mało popularna ale nie sądziłem że aż tak.

Reply to
sczygiel

Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57a32c63$0$12556$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-07-31 o 16:19, Sebastian Biały pisze:

A jak sie uzyskuje ?

Otoz to ... ale jak w takim razie uzyskac selektywnosc ?

Podejrzewam, ze jednak rozroznialy, tylko trzeba je sprawdac, tam gdzie roznica powinna byc widoczna.

W dniu 2016-08-04 o 14:13, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Charakterystyka ostrzejsza od B nosi symbol Z. Służy do ochrony np. półprzewodników mocy. Przy czym nie widziałem jeszcze "esek" Z i nie wiem w jakiej formie występują te zabezpieczenia.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2016-08-04 o 16:41, Tomasz Wójtowicz pisze:

tu masz przykład:

Wystarczy w Google wpisać np. ABB S20x-Zyy, gdzie z to liczba pól (1 - 1 faz, 2- 1faz+N, 3 - 3faz, 4 - 3faz+N), yy to prąd znamionowy.

Reply to
Michał Baszyński

W dniu 2016-08-04 o 22:48, Michał Baszyński pisze:

OK, dzięki.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2016-07-31 o 14:19, PeJot pisze:

A gdyby wywalić termę i całą ciepłą wodę w mieszkaniu grzać przepływowym ogrzewaczem? Wówczas problem zbyt dużego prądu zmieniłby się w problem zbyt dużego strumienia wody - albo spadła by temperatura, albo spadłoby ciśnienie.

Zresztą przepływowy ogrzewacz wody ma raczej wyższą sprawność niż terma, bo ogrzana woda natychmiast jest konsumowana, natomiast terma ogrzewa pomieszczenie tym, co ucieknie przez izolację.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2016-08-05 o 01:48, Tomasz Wójtowicz pisze:

Zbyt dużego strumienia wody? Raczej zbyt małego strumienia.

Ciśnienie nie spada - jest takie samo jak przy zaworze głównym. Natomiast zostaje ograniczony przepływ.

Ale nie w tych warunkach.

Aby nagrzać wodę do kąpieli pod prysznic i to jeszcze taki prysznic z dość mocno zredukowanym wypływem wody, potrzebna jest moc grzewcza minimum 9kW, co daje pobór prądu o natężeniu prawie 40A przy zasilaniu

1-fazowym. Z treści opisu autora wątku wynika, że w mieszkaniu jest instalacja 1-fazowa. Tak więc to rozwiązanie odpada, zwłaszcza, że trzeba by było poprowadzić dodatkową rurę z ciepłą wodą pomiędzy kuchnią i łazienką. Nie muszę chyba dodawać, że trzeba by było także wystąpić o zwiększenie przydziału mocy i wymienić przewody zasilające, bo dla 40A to musi być już przewód minimum 4mm2 , a najlepiej przerobić instalację na 3-fazową, zwłaszcza, że podgrzewacze o tych mocach się robi tylko 3-fazowe.

Jedyne rozwiązanie dla autora to przekaźnik priorytetowy lub wymiana w kuchni podgrzewacza przepływowego na pojemnościowy z grzałką 1-1,5kW.

Reply to
Uzytkownik

W dniu 2016-08-05 o 09:34, Uzytkownik pisze:

Pisałem już - w planach jest CWU więc inwestowanie czy przeróbki nie mają sensu ekonomicznego. Wygrywa rozwiązanie w postaci zasilania termy poprzez stycznik NC z cewką podpiętą pod grzałkę ogrzewacza przepływowego.

Reply to
PeJot

W dniu 2016-08-06 o 16:20, PeJot pisze:

Czyli wybrałeś "przekaźnik priorytetowy", ale w wersji wymagającej ingerencji we wnętrze ogrzewacza. W przypadku przekaźników priorytetowych, które są w sprzedaży niepotrzebna jest taka ingerencja.

Reply to
Uzytkownik

W dniu 2016-08-07 o 16:36, Uzytkownik pisze:

Za to moje rozwiązanie jest na częściach z szuflady.

Reply to
PeJot