Klej przewodzący albo naklejane ścieżki

Cześć.

Mam folię klawiatury. Retro. Wymaga naprawy, na zagięciu przestałą przewodzić.

Sprawa jasna. Klej przewodzący i już.

No więc nie.

Kupiłem to:

Akurat był w sklepie obok.

Po pomalowaniu mam dwa problemy:

1) po wyschnięciu pokrył się nieprzewodzącą wartwą "lakieru" 2) bardzo kiepsko kontaktuje ze ścieżką (prawdopodobnie srebrną)

To absurdalne. Zakładam, że to kiepskiej jakości klej.

W ogóle, to najlepsza była by ścieżka do naklejenia, z klejem przewodzącym, do napraw PCB. Widziałem już coś takiego do lutowania i

*podobno* są samoprzylepne, z klejem przewodzącym.

Ktoś może polecić: a) lepszy klej przewodzacy b) coś typu "samoprzylepna miedź z przewodzącym klejem" o ile istnieje ?

Reply to
heby

Z moich doświadczeń te kleje się dobrze sprawdzają do naprawy klawiatur ( np. w Spectrum Plus naprawiałem :). Ale - kluczowe jest dobre wymieszanie i wyschnięcie. On nabiera przewodności dopiero po naprawdę porządnym wyschnięciu.

Reply to
sundayman

Dokładnie tak zrobiłem (kynar). Ale szukam rozwiązań na przyszłość, najfajniejsza była by "samoprzylepna miedź" z przewodzącą wartwą kleju.

Mam taśmę przewodzącą, podobno srebrnąm wygląda jak materiałowa. Niestety o ile po naklejeniu nawet przewodzi przez ten klej, to po kilku dniach przestaje, klej ją odcina.

Reply to
heby

heby napisał(a): > On 09/02/2024 14:27, Haralampiusz Dźwięczny wrote: > > Spróbuj kupić u kitajca cienki drut 0,01-0,02 mm bez izolacji. > > Wymieszaj miksturę jaką kupiłeś, nałóż na ścieżkę i wciśnij w to drutek. > Dokładnie tak zrobiłem (kynar). Ale szukam rozwiązań na przyszłość, > najfajniejsza była by "samoprzylepna miedź" z przewodzącą wartwą kleju. >

Niby są takie rozwiązania, ale one są oparte o klej termoutwardzalny, na plastikowym podłożu nie sprawdzi się. Podłoże klawiatury przy tej temperaturze rozpuści się.

OT. Limit spod gógla wyczerpałem, całe 5 wiadomości/dzień (chj w anusa góglowi bez posypki), stąd przełączenie konta.

Reply to
alojzy nieborak

Są taśmy miedziane i węglowe stosowane np. w mikroskopii elektronowej do odprowadzania ładunku z powierzchni. Węglowa jest dwustronna, miedziana, z przewodzącym klejem, jednostronna (goła miedź od góry). Niestety nie wiem jak dobrze przewodzą i ile kosztują, ale chyba cenowo akceptowalnie. Tam powierzchnia styku kleju z przewodnikiem jest dość duża, więc nawet przy względnie słabym przewodnictwie kleju może skuteczxnie odprowadzać ładunek.

Miedziane są też stosowane do ekranowania.

Tylko podejrzewam będzie problem z ustaleniem, która ma przewodzący klej, bo majfriendsy są tu dość niespecyficzne delikatnie mówiąc.

Reply to
Marcin Debowski