Klawiaturka + uP

Witam

Właśnie korzystając z wolnego bawię się atmegą16, piszę w CodeVisionAVR. Aktualnie próbuję jakoś połączyć się ze światem przy pomocy klawiatury. Na PCB mam macierz mikrowłączników 4x4, jak to oprogramować to pytanie na przyszłości (może jakaś stronka z przykładowymi kawałkami kodu?)

Aktualnie podpinam guziczki do masy i do portu B: _____ _____| | | | uC | | |_____| \ \ _|_

Z tego co wiem wewnątrz uC jest rezystor podciągający, więc schemat jest poprawny

oraz diody led (wspólna anoda) do portu C.

Odpalam taki program:

PORTB=0xFF; //klawiaturka DDRB=0x00;

PORTC=0xFF; //diody led DDRC=0xFF;

while (1) PORTC=~PORTB;

I palą się wszystkie diody, niewazne co bym nie naciskał i czego bym nie zwierał :/

Reply to
scx

scx snipped-for-privacy@TO.wp.pl> napisał(a): ..

Bez komentarza ;-)