Jaki język?

Jaki język wybrać do programowania procków? Słyszałem o Bascomie (nawet troche się nauczyłem) ale podobno to nie jest najlepszy język. Wczym więc programować procki? Bascom, C, a może Asembler?

Reply to
shadowXP

Zacznij od asemblera. Uczac sie asemblera poznajesz dokładnie zasade działania procesora. Potem przejscie na jezyk wyzszgo poziomu to kwestia dni.

Użytkownik "shadowXP" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:dr5e45312w1x$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Reply to
MK

Zawsze myślałem że asembler to już jest język najwyższego poziomu

Reply to
shadowXP

| Zawsze myślałem że asembler to już jest język najwyższego poziomu LOL... Najnizszego, w nim cala reszta jest napisana =]

Reply to
Doman

Użytkownik "shadowXP" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

No niestety to nie w te strone :)

Reply to
MK

Same resztki :-)

Reply to
shadowXP

Zacznij od C. W międzyczasie na pewno otrzesz się mniej lub bardziej o asembler, zależny bardzo od konretnej rodziny procesorów. A umiejętność programowania w C pozostanie niezależnie od sprzętu. Możesz zacząć od atmelowych procków AVR, z czasem przesiądziesz się na ARM-y i większe. A znajomość C przyda się wszędzie.

Reply to
Adam Dybkowski

Jeśli rozumiesz takie pojęcia jak Timer, Przerwania, Rejestry itp. to baw się odrazu z C, a jak nie to niestety ale wszystko po kolei i trzeba się zapoznać z zasadą działania samego uC a to najlepiej przychodzi w ASM. Ważne żebyś poprostu wiedział co to jest w ogóle uC i na jakiej zasadzie działa. Ja najpierw, chyba jak większość nauczyłem się asemblera pod 8051 a później przeszedłem do C tez pod 8051, następnie w cztery dni do C pod PIC, a ostatnio w dwa dni przeniosłem się na AVR głównie dlatego że te uC chyba najlepiej nadają się do programowania w C. A asemblera znam tylko pod 8051 i tego zwykłego pod PCty. A jak się będziesz uczył programować w C to najpierw broń boże nie rób tego na uC ;-) bo to strata czasu naucz się najpierw C na zwykłym komputerze bo uC mają to do tego że długo się je programuje (no chyba że będziesz miał jakiś emulator). A jak będziesz się uczył asemblera to wiesz może nie stawiaj sobie na celu żeby nauczyć się go na pamięć poprostu porób sobie jakieś proste przykładowe programy w stylu mrugającej diody na timerze itp. a jak zrozumiesz o co chodzi to odrazu przesiądź się na C bo w asm nie ma sensu się babrać. Desemblerowałęm kiedyś soft z Motoroli i analizowałem go przez dwa miesiące to wiem co mówię ;) a dzisiaj to nawet nie pamiętam prawie że żadnej instrukcji.

Reply to
BT

poza asemblerem i c dla prockow pobaw sie tez z pisaniem programow dla PC - np w Cbuilderze lub delphi Patrzac na tendencje rozwoju procesorow nalezy sie spodziewac w niedlugim czasie ataku wszelakiej masci systemow operacyjnych na procki a pomiedzy oprogramowaniem samego procesora a procesora z ''wirtualna maszyna'' jaka jest system operacyjny istnieje pewna suptelna roznica

pzdr wojtek

------- GolemSLR - system licząco rejestrujący. Nowy wymiar systemów SCADA

neuron