Jakie akumulatorki

Chce zrobic sobie stacje pogodowa z czujnikami radiowymi na 433MHz... I pytanie czym zasilic taki czujnik, zeby wciaz byl sprawny przy teoretycznych -30 stopniach? Eneloopy niby chodza do -20... Jest cos co dziala przy -30? (albo -50 jak bede chcial sie przeprowadzic do Jakucji? ;)

Reply to
miumiu

niektóre typy LiFePO4 działają do -45. Wygugluj "Winston Cells" na przykad. Tylko że one są raczej duże. Możliwe że są jakieś w mniejszych obudowach.

c.

Reply to
Cezar

W dniu 2022-04-26 o 08:52, miumiu pisze:

Z łażenia po górach z aparatem fotograficznym w zimie wynika, że pierwotne ogniwa litowe.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Ja zasilam z eneloopa ładowanego panelem foto 5x5cm. Działa to już z

5 lat bezobsługowo.
Reply to
Marek

W dniu 26.04.2022 o 08:52, miumiu pisze:

jak dla mnie to z ichniej broszurki wynika że w -20 da się z nich dalej normalnie korzystać, biorąc pod uwagę że -30 to dawno u nas nie było to chyba szkoda czasu na szukanie czegoś innego jeżeli to ma być przydomowy czujniczek ze śladowym poborem

Reply to
m4rkiz

miumiu napisał(a) :

Niby. Tylko niby. Patrz mój temat z 2019-01-27 23:35 W skrócie - tylko i wyłącznie prosto ze sklepu. Po krótkim czasie szit do recyclingu.

Bazując na moim powyższym opisie z 2019r. to chyba tylko baterie.

Reply to
Zbynek Ltd.

Dobry pomysl. Ten panel caly czas doladowuje akumulatorki, czy dziala jakos niezaleznie?

Reply to
miumiu

Cały cza, jest podłączony równolegle do aku przez diodę shotky. Razem zasilają step-up o bardzo niskim prądzie spoczynkowym (L6920D) generujący 3.3V do mcu/transceivera.

Reply to
Marek

W środę, 11.05.2022 o 08:36, miumiu napisał:

Nie mylić z absolwentem podstawówki.

Reply to
Collie

miumiu napisał(a):

Jak nie chcesz biegać co miesiąc i wymieniać/ładować akumulatora.

Ew. Li-ion.

Enelopy czy inne Ni-MH mają spore samorozładowanie od samego patrzenia.

Reply to
alojzy nieborak

W dniu 2022-05-11 o 14:53, alojzy nieborak pisze:

Coś ci się pomyliło, akurat enelopy mają znikome samorozładowanie. Można je naładowane przechowywać miesiącami.

Reply to
Janusz