jaka antena do tv?

Witam,

Przymierzam sie do zakupu anteny do tv a scieslej mowiac do karty tv w kompie poniewaz moja stara (ok 7 lat) chyba sie zepsula... oto jaki obraz wyswietla mi sie:

serwisant od razu stwierdzil, ze to wina anteny... Tak wiec zdazylem sie juz zorientowac, ze na rynku dostepnych jest wiele modeli anten uniwersalnych. Co wybrac? Mieszkam ok 15 km od wawy.

Pozdrawiam Artur

Reply to
Zhan

Dnia pon 5. kwietnia 2004 20:08 Zhan napisał(a):

Cześć! Jeśli będziesz w Warszawie, pójdź do sklepu Dipola

powiedz, gdzie mieszkasz, a gość powie ci, jakie anteny kupić.

Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony (Falenica).

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Zmień serwisanta ! To jest typowy objaw przydżwięku - albo w zasilaczu telewizora, albo w zasilaczu od wzmacniacza w antenie, jeśli masz antenę za wzmacniaczem. Prawdopodobnie wystarczy wymienić jeden kondensator elektrolityczny w zasilaczu. Nowy zasilacz 12V do anteny kosztuje 7 - 10 zł.

Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

Właśnie tak by było.

A co do nowej anteny: w odległości 15 km od Warszawy polecam instalację Anteny Logarytmicznej BEZ wzmacniacza. Na Wolumenie handlują tymi antenami w niedzielę w środkowej alei - samochód ZOLAN, ale w Dipolu chyba taniej. To taka antena:

W przeciwieństwie do tzw. siatek taka antena ma dobrą charakterystykę kierunkową - maximum odbioru ma dla wszystkich kanałów w osi anteny. Nie potrzebuje symetryzatora, zastępuje dwie Yagi (jedna k.6-12, druga k.21-69) ze zwrotnicą. Dobrze tłumi sygnały z boku i z tyłu, więc będzie mało "odbić" na obrazie. Po dodaniu wzmacniacza (specjalnego do niej, ale taniego) taka antena dobrze pracuje ponad 80 km od Warszawy. Siatkowe mają maxima na różnych kanałach wcale nie "na wprost"- potrafią akurat mieć "dziurę" dla jakiegoś kanału, gdy wycelujesz w Pałac Kultury a za to zbiera odbicia. Pozdrawiam, Wmak

Reply to
wmak

Sprawdzić, czy kondensator nie grzeje się, zmierzyć, jakie jest na nim napięcie. Nie powinno być wyższe od nominalnego. Obawiam się, że jest przekroczone, bo taki zasilacz 12 V ma stabilizator, na którym musi być wyższe napięcie. Lepiej zmienić na 25 V, a narazie na noc wyłączać. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO