Jak zresetować żarówkę

W dniu 2019-06-26 o 23:53, Grzegorz Niemirowski pisze:

Przy resetowaniu czy jedna, czy sto, nie ma znaczenia. Zawsze jest w obwodzie jakiś główny hebelek, którym można robić on/off jednocześnie na tej setce :) Parowanie gorzej, bo każda po kolei, ale ile przeciętny Kowalski ma takich żarówek, setki? Chyba nie, może z 10-20 sztuk, to wszystko. Każda żarówka jako osobny system to rozwiązanie domowe, przy firmach pewnie są inne, centralne zarządzane systemy. Ale pewnie nie tak tanie przy 10 sztukach.

Reply to
viktorius

Ale postaw się w roli sprzedawcy, odsprzedawcy, instalatora czy pomocy technicznej do tych żarówek: Co zrobisz jak klient zadzwoni, że mu się sama "zresetowała"? Ja już przerabiałem to wielokrotnie - po prostu nie ufam takim rozwiązaniom.

Reply to
Mirek

W dniu środa, 26 czerwca 2019 16:10:27 UTC-5 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

Zaproponowalem retorycznie, jako rownie kiepski pomysl. Albo rownie dobry. Zalezy jak patrzec.

Jesli o mnie chodzi to bym wolal guziczek do resetu zamiast tego migania. Ale ja specyficzny jestem i wiem ze kto inny woli miganie.

No i dobrali. Tyle ze wyszlo dlugasne.

Reply to
sczygiel

snipped-for-privacy@gmail.com snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Bardzo jestem ciekaw jak to dobieranie wyglądało. Wygląda jakby po prostu menedżer powiedział "zróbcie długaśną proceduę, taką na co najmniej 10 kroków".

A wracając:

Nadal wygodniejsze niż miganie w ścisłym reżimie czasowym.

Tam właśnie jest BT i całe resetowanie dotyczy tego BT. Drugiego BT bym nie dodawał :)

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Dnia Thu, 27 Jun 2019 23:48:19 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

A gdzie trzymasz drabine ? Wcale by to wygodniejsze nie bylo.

Jest jedna sprawa technicza ... wylaczamy zasilanie, a "zarowka" musi mierzyc czas. A zasilania nie ma.

Wstawili akumulator, kondensator wystarcza na chwile zasilania, czy maja pomocniczy kondensator, a chip po wlaczenie sprawdza czy on jest naladowany. No i czasy tak dobrane, zeby na pewno sie rozladowal.

W dniu 2019-06-27 o 23:56, J.F. pisze:

A może żarówka ma RTC :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2019-06-26 o 17:58, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Można dać guzik i mruganie. Znaczy reset guzikiem lub mruganiem (a nie i). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Zapytajcie starszych elektryków, fachowo to się nazywa strojenie żarnika, w dzisiejszych żarówkach reset LEDów ;)

Reply to
złomowisko

Najpierw opad szczęki, później bunt podążający za zwątpieniem w przyszłość cywilizacji a na koniec uspokojenie i refleksja, że faktycznie inaczej tego lepiej nie da się zrobić.....

Reply to
Marek

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qf4i47$l06$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2019-06-27 o 23:56, J.F. pisze:

Moze miec, nie wiemy co potrafi, moze ma np automatyczne wylaczanie i wlaczanie.

Tylko znow kwestia zasilania ... no, jak ma RTC, to ma i zasilanie, wiadomo - bateryjka, akumulatorek, supercap ...

W dniu 2019-06-28 o 12:24, J.F. pisze:

Jak na 0.2F wytrzymuje mi ponad tydzień (605 000 s) to na 20uF wytrzyma

60s. 22uF to 0805 (jakby akceptować Y5V to pewnie mniejszy). Odliczenie 8s w stanie wyłączonym nie powinno być problemem. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

W dniu piątek, 28 czerwca 2019 03:14:51 UTC-5 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Tez tak bym chcial. Ale wtedy zarowka drozsza no i obudza sie ekolodzy ze to skandal ze sie marnuje kase na guzik a nikt z niego nie korzysta. I mamy flehjma od nowa :)

PS. Sam mialem podobny problem jak robilem swoje urzadzenie i dumalem jak ma sie uruchamiac w trybie idiotoodpornym. I wyszlo ze chyba guzik bedzie najlepszy.

Reply to
sczygiel