Jak wyciągnąć zepsuty pin?

Witam,

Mam gniazdo na kablu takie jak to:

Źle zaciśnięto przewód i wyszedł z pinu. Obudowa tego gniazda nie ma od spodu żadnych okienek, gdzie mógłbym wcisnąć zatrzask pinu aby go następnie wyciągnąć. Czy jedynym rozwiązaniem jest ucięcie przewodów i zastosowanie nowego gniazda? Macie jakiś sposób aby tego uniknąć? Tymczasowo poradziłem sobie i zlutowałem kabel z pinem posługując się precyzyjnym zakrzywionym grotem do SMD. Jednakże to obejście a nie rozwiązanie a podobna sytuacja wcale rzadka nie jest. Dlatego chciałbym zasięgnąć Waszej opinii jak sobie radzicie z tym?

Reply to
Marek S

Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oddetc$m3l$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Nie uzywamy takich gniazd ? :-)

Nie znam konstrukcji - ale pewnie da sie szpilka, albo nawiercic obudowe i dostac sie do zatrzasku ...

W dniu 2017-04-21 o 19:18, Marek S pisze:

Jeśli zatrzaskiem jest ten pasek co jest najbliżej nas to czy naciśnięcie z lewej nie podnosi trochę tego z prawej. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Marek S pisze tak:

Dwie igły albo jedną uklep zadziory. Jak wyjmiesz pin to je znowu nastroszysz.

Reply to
PiteR

W dniu 2017-04-21 o 19:35, J.F. pisze:

Taaa... niestety wszędzie ich pełno. Mnóstwo odmian takowych jest w autach czy maszynach. Gdy to samo (o czym piszę w wątku) się stało w moim aucie przy czujniku ciśnienia spalin, to mechanik nie chrzanił się z detalami lecz odciął wtyk i wstawił nowy z zaprawionymi już krótkimi kablami, połączył te kable z przyciętymi wcześniej i tyle. Jak dla mnie to rzeźnia a nie naprawa.

Szczerze? To już wolałbym jednak wymienić złącze :-) Jeśli jakiś pin zawiedzie, to reszta pinów jest przymocowana do pozostałych przewodów. Nie mogę wymontować całej wiązki i pójść z nią na warsztat. Wiercenie trzymając małą kostkę w palcach raczej nie doprowadzi do dobrych rezultatów.

Reply to
Marek S

W dniu 2017-04-21 o 19:50, Piotr Gałka pisze:

Dokładnie tak jest. Sytuacja jest taka: wtyk żeński z prawej jest już wyjęty po naciśnięciu "tego z lewej". To co widać na zdjęciu to gniazdo z pinami męskimi, które wisi na wiązce kabli, z których jeden wyszedł z tego gniazda a ja chcę aby tam wrócił :-)

Byłaby najlepiej jakoś zdemontować / wyrwać ten pin w wstawić nowy. Tylko jak...

Zresztą nie chodzi mi wyłącznie o to gniazdo lecz ogólnie. Jest mnóstwo typów złącz (w maszynach, autach) w postaci plastikowych kostek. Kable w nich się ułamują, urywają, wychodzą bo słabo ktoś zacisnął itp. No i co wtedy?

Reply to
Marek S

W dniu 2017-04-21 o 21:46, PiteR pisze:

Chodzi o włożenie igły pod pin od strony złącza?

Reply to
Marek S

W dniu 2017-04-22 o 18:45, Marek S pisze:

zalezy od wersji

a.

Reply to
Miller Artur

W dniu 2017-04-22 o 20:28, Miller Artur pisze:

Rewelka! Dzięki! :-)

A jeśli zaczepy są takie jak na linku 1? Czy wtedy zawsze złącze ma okienko od spodu, przez które można wcisnąć kotwiczkę pinu?

Reply to
Marek S

W dniu 2017-04-23 o 17:18, Marek S pisze:

przeważnie nie, trzeba od frontu igłą je przygiąć/schować, potem, po wyciągnięciu, rozgiąć do ponownego montażu.

a.

Reply to
Miller Artur

W dniu 2017-04-24 o 17:33, Miller Artur pisze:

Dziękuję raz jeszcze. Zatem pozostaje mi wepchnięcie igły i zbadanie obu wariantów zabawy z igłą:

  1. z podnoszeniem zatrzasku, a gdy nie zadziała to
  2. z próbą wciśnięcia kotwiczki

Dziękuję raz jeszcze.

Reply to
Marek S