Jak podczepic RO do auta

Jak pod?aczy? radio samochodowe? Mam schemat radia i wiem ktory kabel wychodzi na co, ale schematu auta nie moge znalezc. Czy wie ktos jak (przy pomocy miernika) to podlaczyc? Wolalbym zachowac sprawny i samochod i radio :)

Reply to
freealbercik

wróżka poszła na piwo a kryształowa kula znowu w naprawie. Z takimi informacjami będzie tak: zasilanie podłączasz do zasilania, antenę do gniazda antenowego, głośniki do wyjść głośnikowych.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

ok, juz sie poprawiam: auto: mazda 626, 1992r. Ma tam dwa gniazda + antena. radio : sony xr-5500rds z gniazdem do ktorego kostki nie sposob zdobyc. Koles w firmie ktora montuje radia powiedzial ze moze mi wyprowadzic kable i podczepic to razem, ale chcial za to zbyt duzo kasy :( No i chcia?bym si? za to zabra? sam, tyle tylko ?e nie wiem co mam na wyj?ciu w aucie. Najgorsze jest to ?e nie jest to kostka ISO ani zadna standardowa, tylko jaki? product for mazda i nie moge znalezc zadnego schematu. Schemat radia mam. Dlatego moje pytanie jest takie: jak sie dowiedziec (np. z miernikiem) ktore wyjscie to masa, ktore zasilanie a ktore glosniki, a ktore jeszcze cos innego...

Reply to
freealbercik

jeszcze kodowanie popraw i będzie ok ;-)

można kupić gotowe przejściówki z Mazdy na ISO. Cena u nas ok. 13EUR. Poszukaj w jakichś MediaMarktach i podobnych sklepach sprzedających Car Audio. Powinni mieć.

najlepiej poszukaj najpierw 12V. Powinny być tego 2 sztuki, jedno łączone stacyjką, drugie na stałe 12V do pamięci. Woltomierz do masy pojazdu i szukaj. Jak masz 12V, to zostaje masa. Na ogół kabel czarny lub niebieski, ale z japońcami nigdy nie wiadomo ;-) Możesz omomierzem do masy pojazdu mierzyć, powinno być dość mało i nie pyrkać w drzwiach (jakby tam były głośniki niesymetryczne, nie wierzę, ale u japońców...). Antenę chyba znajdziesz, ma inny kabelek. Głośniki już masz wbudowane? Jak tak, to stań w cichym miejscu i szukaj omomierzem aż wskazanie będzie prawie zero i z jakiegoś głośnika będzie słychać pyknięcie. Jak nie, to możesz kable przepipkać omomierzem bez problemu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok