ISP (LPT) do AVR'a zasilanego z 3V (?)

witam,

macie jakies schematy kabelka ISP (na LPT) do AVR'ow zasilanych z 3V?

jakiego ukladu uzyc do konwersji napiec 3 <-> 5 V? kiedys na grupie napisano, ze LVC245 /lub jego odpowiednik LCX245 (ps. LVX245 juz nie?);

nie wiem czy popelniono wtedy blad: czy autorowi chodzilo LVC4245 ? /a nie LVC245;

pozdrawiam, Q

Q napisał(a):

"Przemcio Ż."

ponoc wlasnie przez niego przepropaguje sie 5V z LPT :( /co by nie bylo zabojcze dla ATmegi, ale dla innych ukladow - tak :(

ja z kolei mam programator na HC244, układ zasilany 3,3V, w tym kilka elementów o maksymalnym zasilaniu 3,6V podłączonych bezpośrednio pod SPI, więc są połączone z HC244. wszystko działa od roku i do tej pory nic mi nie padło.

chociaż swoją drogą, jak zobaczę u nas na wsi LVC, to wymienię (:

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

programator mam na 244, nie 245, ale tak czy inaczej, jeśli u nas[1] w sklepach znajdę coś w tym stylu, będzie święto.

tak właściwie to używam MAX232 (dokładniej to 232ECPE) na 3,3V.

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

W sklepie seguro są dostepne układy z serii LVC, dobre do konwersji napięć, posiadają w ofercie '244 i różne bramki, przydatne w budowie różnych interfejsów (ja zrobiłem JTAG)

Reply to
=?

74LVC244.
Reply to
Adam Dybkowski

Można zrobić na tranzystorach. Może wyjść w zbliżonej cenie ale roboty

10x tyle. A może i drożej - teraz tak jest, że jeden tranzystor w obudowie SOT23 kosztuje tyle samo, co 20 tranzystorów w środku takiej obudowy (np. komparator). Po prostu przy drobiazgach koszt części generuje obudowa, a nie zawartość.
Reply to
Adam Dybkowski

juz sobie zmajstrowalem na LVC245 :), zrobilem wyjscia zgodne z stk200; (w avr gcc jest solidna rozpiska :)

ps. wszystko fajnie pieknie tyle, ze jest to jednostronna konwersja napiec (robi 5 -> 3, ale juz 3 -> 5 nie robi (robi to LVC4245);

i to mnie martwi;

3V LPT rozpoznaje jako '1', /ktos pisal, ze nawet 2,7V lyka; ale jak zejde do 2.5V? co wtedy? :(

/mysle, ze chyba musze sie zaopatrzyc w 2 max'y3232 albo 2 uklady lvc4245 jak chce sie bawic w niskich napieciach;

[...]

nie ma rzeczy uniwersalnych; :(

/przeczytaj posty Adama D.;

W artykule <cibd86$o8g$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl> autorem którego mieni się Q, napisano:

Ano, przechodzi. Kiedyś udało mi się zaprogramować Tiny15, choć (co z niejakim zdzwieniem stwierdziłem po udanej weryfikacji) zasilacz nie był podłączony do układu.

Reply to
JS