Iskiernik

Znacyzdorwałem moduł z aparatu flash - zasilane zwykła baterią 1,5V i duży kondensator - nieopisane jaki niestety - ale wymiary około 3 cm i

1cm średnicy. elektorlit. I są dzwa przłaczniki, pierwszy doprowadzzasilanie do układu a drugi - wyzwala strzał. Problem w tym ze zamiast tej lamoki która błyska chciałem uzyskać iskrę, jednak jest tak że nie ma tej iskry. Nawet jesłi styki sa barddzo blisko. Czy ktos mi mógłby powiedzięc jak zrobić iskiernik - ale taki który po wyonaniu iskry już nie bedzi emiał w sobie ładunku elektrycznego - znacz po naładowaniu kondesatora zostanie odcięte zasilenia i nastęuje rozładowanie kondesatora w postac iskry. Naraiz enie wymyśłiłem niczego konkretengo.

A moze da sieporoscie zrobić iskiernik - ale tak by miał chociaż jakś iskrę (taka z zapalarki gazowej mnie słabo interesuje).

Reply to
Osadnik

Wed, 31 Aug 2005 20:53:17 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Osadnik snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

W takim module napięcie jest za niskie - ok. 300V a ty potrzebujesz przynajmniej kilkunastu kV. Zobacz np. tu:

zrób sobie przetwornicę z trafopowielaczem od telewizora:

BLE_Maciek

BLE_Maciek napisał(a):

w warunakcjhpolowych wytrzasne 230V?

Reply to
Osadnik

Osadnik napisał(a):

Przepraszam nie zauwazyłem...

Jednak mam dzine przeczucie że.. że... Mieszanina gazowa się od tego nie zapali...

Reply to
Osadnik

Wed, 31 Aug 2005 21:17:16 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Osadnik snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

To zbuduj zasilaną z niskiego napięcia. Przecież nie problem tak to przerobić żeby działało np. z akumulatora samochodowego. A w ogóle to do czego Ci ta przetwornica ? Może wymyślimy lepsze rozwiązanie.

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek napisał(a):

Chodzi o zapalanie gazu Podczas wyopoczynku - zapałki czy zapalniczki mają tendencje do niedzilania kiedy są potrzebne.

Reply to
Osadnik
Reply to
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski napisał(a):

I jak narazi eznazłem tylko na wyminny wkał - z drucika w zarówce - odpanda ze wzgled na wielokrotnosć użycia. Żeby osiagnać coś takiego jak iskra przy kuchence gazowej...

Reply to
Osadnik

Wed, 31 Aug 2005 22:43:21 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Osadnik snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Kup sobie porządną zapalniczkę benzynową i nie kombinuj. Wygrzebałem niedawno w domu taką starą zapalniczkę, podobno jeszcze z lat 60-tych

- zapala się bezbłędnie w każdych warunkach. Puszka 133 ml benzyny Ronsona kosztuje ok 10 zł, paczka kamieni (9 szt.) - 2,50 zł.

Reply to
BLE_Maciek

KILu napisał(a):

Się włąsnie produkuje ;)