instalacja TV polaczone kable 50 i 75ohm

Dalem ciala i okadac kabel do kablowki chwycilem sie za rolke 50ohm; pod tynkiem wyladowalo jakies 12m piecdziesiecioomowki podlacznej do reszty

75ohm - zauwazylem jak laczylem oba w puszce; ma ktos doswiadczenie jak bardzo wplynie to na tlumienie sygnalu?;teorie znam, ale w praktyce nie testowalem... sciany juz pomalowane wiec zapieram sie 4 lapami przed wymiana kabla... pozdrawiam Artur
Reply to
ArturVF500

Dnia Thu, 21 Dec 2006 14:38:49 +0100, ArturVF500 napisał(a):

IMO straty sygnału będą stosunkowo niewielkie. Gorzej może być z odbiciami. Ale jak po uruchomieniu wszystkiego okaże się że odbicia są do przełknięcia to problem z głowy. A jak nie, to wymiana :)

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Krzysztof Kucharski

[...]

Masz nauczke na przyszłość: stosuj peszle.

Najpierw tynk zerwie przy wyciaganiu, a potem nie wsadzi :-)

Co z niego za mężczyzna?

Pierwszy kabel wciągasz przed zamurowaniem. Wymiana kabla jest banalnie prosta - łączysz koniec starego z początkiem nowego i ciągniesz.

Było się wkuć.

ArturVF500 schrieb:

wczesny Gierek też na piachu był ;-) Można flexem zrobić rowek. Ale sama musztarda faktycznie nie smakuje. Możesz zrobić po prostu transformator szerokopasmowy na ferrycie, przewijając symetryzator. O ile oczywiście będziesz miał odbicia. Taki transformatorek powinien wleźć to wczesnogierkowej puszki wtynkowo-natynkowej.

Waldek

Reply to
Waldemar

ArturVF500 napisał(a):

12 metrów kucia w świeżej ścianie + położenie nowego kabla + gips + szpachla + farba = jedna przepracowana sobota. I temat z głowy na wieki wieków. Reszta to półśrodki które będą wkurzać człowieka latami.
Reply to
PeJot

Popieram; nawet nie trzeba kuc w doslownym znaczeniu. Kup najtansza katowke i trzy "bletki" diamentowe, ktore razem zakrec na os i do roboty. Wytniesz nowy rowek i wcisniesz wen nowy kabel, stary zostaw w scianie. Rowek posmaruj akrylem (mleczko gruntujace) i wypelnij zaprawa tynkarska lub murarska, nie gipsem. Po kilku godzinach wyrownaj styropianem i gabka (gompkom) na mokro i pozniej pomaluj krotkim walkiem - nie bedzie sladu. Jedyne utrudnienie to sakramencki pyl, ktory musisz przezyc przy cieciu tynku i betonu pila diamentowa. Musisz tez uwazac na inne kable i ew rury, ktore moga sie znalesc w scianie. Powodzenia

Reply to
Tornad

Tornad napisał(a):

W nowym mieszkaniu nie zdążyłem połozyć peszli w wylewce, a zachciało mi się mieć głośniki w kuchni. Kable ułożyłem w fudze pomiędzy płytkami na podłodze. Wykuwanie fugi jest wyjątkowo upierdliwą robotą, ale wpadłem na pomysł użycia nasadki-pilarki z piłą widiową. W ciągu dosłownie paru minut miałem gotowy rowek długosci 3 metrów, piła wyszła bez szwanku mimo iż cięła fugę i wylewkę razem. A i odpylanie odkurzaczem zrobiło swoje.

Reply to
PeJot

ArturVF500 napisał(a):

Ja tam ryłem w całym mieszkaniu rowki w płycie żelbetowej. Co prawda mieszkanie wyglądało jak po pożarze, a w czasie cięcia widoczność w mieszkaniu nie przekraczała 2m, ale remont był robiony do zera, więc nie było z tym problemu.

Inna sprawa że robota niezbyt ciężkim sprzętem faktycznie masakryczna.

Reply to
Tomasz Pyra

A tak swoja droga - takie zlobienie wielkiej plyty jest bezpieczne ? Przeciez to chyba mocno beton oslabia ?

Nawet jak masz 20m to to jest 0.1us. A to jest 1/640 czasu linii.

Ops, w dwie strony to 2/640 - zauwazalne.

Mnozac przez 2 i jedno przejscie i tlumienie na tych 40m to juz raczej slabo zauwazalne.

Dariusz K. Ladziak
Reply to
Dariusz K. Ladziak