Indukcyjność uzwojenia pierwotnego

Panowie,

chcę sobie wymodelować w SPICE swój transformator toroidalny:

230V/12V 500W, 50Hz. Nie mam miernika indukcyjności, a pomiarów przybliżonych metodą zwarciową nie mogę wykonać, bo trafo jest zamontowane w działającym układzie. Google mnie zawiodło, a w znalezionych katalogach indukcyjność pierwotnego nie jest podawana. Czy ktoś z praktyków podpowie, jakiego _rzędu_ wartość mam tam sobie wpisać?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Transformator toroidalny 460W - indukcyjność 4H (przy 120Hz) i rezystancja 2.3Ω.

Bardzo dziękuję! Typową indukcyjność rozproszenia podałeś mi przy innej okazji, więc mam komplet danych.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2015-01-13 o 12:41, Piotr Wyderski pisze:

Toroid 500W. Oporność 3.17 oma, indukcyjność 2.88H (100Hz).

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Podane wartości prowadzą do bardzo sensownych symulacji, w szczególności pojawiają mi się przepięcia, które kiedyś opisywałem. Indukcyjność wtórnego dałem stosownie do wzoru (7,84mH), jego pojemność z sufitu 1nF, współczynnik sprzężenia uzwojeń 0,99.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

to moze przypommisz? czy tylko strzelasz z dupy do zemły i romana?

Reply to
platformowe głupki