Impulsatorek wytwarzajacy dodatni impuls

Potrzebuje zrobic impulsatorek najlepiej microswitch + kilka elementow biernych aby wytwarzal dodatnie zbocze lub taki przebieg prostokatny o czasie trwania rownym nacisnieciu przycisku i abym mogl to potem przeslac modulem 433MHz do odbiornika aby wlaczyc urzadzenie.Macie moze jakis sprawdzony schemacik ? Ja tu kombinuje ale wciaz mam jakies zaklocenia (jakies losowe prostokaty i takie przebiegi narastajace)

Reply to
Jarek

Na elementach biernych tego porządnie nie zrobisz. Na elementach biernych + przerzutnik Shmitta (jak to się, u diabła pisze?) - bez problemu.

Literatura podpowiada "Schmitta" bez '.

Reply to
Milosz Skowyra

A czy ja gdzieś dałem apostrof? A pisowni dwóch nazwisk i tak nie zapamiętam :-(

Nope, ale to najczestszy blad.

Ale monitor moze zapamietac... na zoltej karteczce ;-))) Tez tak mam pare rzeczy ;-)

Reply to
Milosz Skowyra

Nie mój ;-P

Jak pozaklejam monitor karteczkami, to nic nie będę widział ;-P Korektora też na monitorze używasz? ;->

Korektora tylko do malych bledow, wieksze zaklejam karteczkami ;->

Reply to
Milosz Skowyra

Hm, ciekawe, google: schmitt : 1.6 M trafien schmidt : 7.3 M schmitt site:de : 0.43 M schmidt site:de : 2.0 M

schmidt hysteresis : 8420 schmitt hysteresis : 8110

schmidt trigger : 75k schmitt trigger : 52k

Hm, to jak sie ten Schmi{d/t}t dokladnie nazywal ?