i80486 co moge z nim zrobic?:)

Witam Mam procesor 486DX 66MHz. Czy moge go jakos wykorzystac w ukladzie? Czym sie rozni jego programowanie od Atmeli? Ma sporo koncowek, czy sa one tak funkcjonalne jak te w Atmelu, tzn. czy moga byc one wejsciem lub wyjsciem?

Prosze abyscie napisali co wiecie na ten temat, a nawet wiecej, bo szkoda mi sie go pozbywac ;-)

Reply to
Ania i Grześ

bez wzgledu czy to trolowanie czy nie roznica miedzy 486 a atmelkami jest taka ze 486 to mikroprocesor a atmelki to mikrokomputery - zeby z 486 zrobic mikrokomputer musialbys dolozyc do niego ROM, RAM, uklady wejscia/wyjscia. Miej na uwadze ze to uklad z dwoma 32 bitowymi magistralami (PCB!), w zamian dostaniesz wielokrotnie wieksza moc obliczeniowa. Natomiast ciekawa jest inna sprawa, czy majac plyte z 486 na pokladzie moznaby napisac cos w rodzaju zastepstwa biosu i uruchamiac taka plyte do jakiegos wyspecjalizowanego zadania, mysle ze tak i mogloby to byc calkiem fajne i szybkie... A np majac takie pentium mmx....

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

Nie, to nie jest trollowanie. Jezeli czegos nie wiem - pytam. Szkola niestety nie wszystkiego nauczy. Pozostaje pytac oraz uczyc sie na wlasnych bledach..

Reply to
Ania i Grześ

w szkole nie uczyli o 486 ???!!!!

Reply to
Zdzislaw

schowaj do pudelka i daj wnukom. Za 50 lat moze byc sporo warty :-)

ja wywaliłem ostatnio parę mamusiek z 486 na burcie do kubła. Pentium

166 MMX jeszcze zachowałem, choć też nie wiem po co. Jeszcze mi leżą PII 400MHz z demobilu i parę porównywalnych AMD. Aha, mam jeszcze twardy dysk full size 5.25" 40MB (chyba). Ktoś zainteresowany? Tylko odbiór osobisty, bo ciężkie bydle ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Zdzislaw napisał(a):

Nie. Jedyne co bylo lakonicznie omowione, to '51, ale to tez tylko budowa wewnetrzna i na tym koniec.

Reply to
Ania i Grześ

Mysle ze czy chodzi to ich wtedy nie interesuje :-)

Wzialbym, bo pewnie ma porzadny silnik krokowy, ale do Berlina ciut daleko, no chyba ze przy okazji jakiejs :-)

Dnia 2005-01-19 14:11, Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

Podrzuć do Muzeum Nośników założonego przez MBM Otrack w Katowicach ;-)

Reply to
badworm

tak. Chyba, ¿e kiedy¶ to muzeum zabiorê do Polski. Je¿d¿ê czasami do Opola i okolic.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

byl byl, zalezy jeszcze z czym porownywac i jak.

To byla maszynka ... niestety - tylko w testach. Jak to znajomy mawial peak performance - wydajnosc, ktora producent gwarantuje ze dany wyrob jej nie przekroczy :-)