Hobby - puszczanie zajączka z laptopem i gps

Zrealizowanie tego pomysłu jest owszem karkołomne, ale to jest chyba tak, im ciężej tym większa satysfakcja. Zacznijmy od wypionowania, to jeszcze pewnie nie problem, ciężarek i dokładność wykonania zawieszenia. Gorzej już z superdokładnym kompasem, chociaż kto wie, trochę precyzji i techniki analogowej. Najgorzej z wykalibrowaniem lustra. Przesunięcia to już pikuś, każdy przekładnie może obliczyć, plus odpowiedni krok silników. Napisać program to też coś. Wczoraj przetestowałem program Orbitron Sebastiana Stoffa z Torunia. O 5:43 zobaczyłem taką flarę Iridium że szok. Od tygodnia śledzę ale dzisiaj była silna, -7 mag, jak wenus lub jowisz. Pozdr Tate

Reply to
Tate

Uważaj, bo następnym zboczeniem jest jeżdżenie za flarami ;) Ja poluję za flarami i ISS tu:

raz wpisać swoją lokalizację.

Mirek.

Reply to
Mirek

Tate pisze:

Co to wszystko ma robić? :)

Reply to
Shooter

Tate pisze:

Ale osochozi?

Reply to
Adam Dybkowski

Jakto o co? Przecież napisał: rejestruje flary, czyli "zajączki" puszczane przez satelity. Słońce odbija się na płaczszyznach satelity i widoczne jest na ziemi jako dosyć silny błysk światła. Znając trajektorię satelity można wyliczyć gdzie i kiedy flara będzie widoczna. Sens i potrzeba taka jak każdego innego hobby - zabawa, dodatkowo podnoszenie świadomości o tym co lata nad nami.

Reply to
Piotr "Pitlab" Laskowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:gkgokk$8j0$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

c.

Reply to
Cezar

Adam Dybkowski pisze:

Chyba autor pomylił grupy... Pierwszy post był tu:

P.

Reply to
Piotrne

Piotrne pisze:

Chyba nie bo poruszył tematykę elektroniczną ;). Swoją drogą nie wiedziałem o tych flarach.

Reply to
Marcin

Piotr "Pitlab" Laskowski pisze:

Niezbyt łatwo to wywnioskować po zwrocie : "Hobby - puszczanie zajączka..."

Reply to
Padre

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:gkidrl$ok9$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Ekolodzy mogliby się tym zająć. Przecież to rodzaj skażenia naturalnego środowiska! Może by się przykuli gdzieś, ... do tych satelitów najlepiej ;)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gkigu4$s60$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

To jest niezly pomysl, wyslac "ekologow" w kosmos, bez mozliwosci powrotu.

Reply to
Ghost

Flara Iridium to przykład. Autorowi chodzi raczej o coś takiego: gdzieś na jakimś kominie, maszcie masz sterowane lusterko i puszczasz sobie zajączki w miejsca, które chcesz np. tam gdzie akurat stoisz. Realizacja? Pozycję lusterka znamy, położenie Słońca można obliczyć ewentualnie ustalić (szukacz), miejsce w które chcemy błyskać odczytujemy z mapy ewentualnie GPS. Najgorzej będzie z ukształtowaniem terenu - jak wiadomu GPS wysokość podaje tak sobie. Położenie lusterka trzeba obliczyć i sterować np. sliniczkami krokowymi. Na początek nie musi to być zbyt dokładne - lusterko może przecież "skanować" pewien kąt bryłowy.

Mirek.

Reply to
Mirek

Hej

Ciekawi mnie czy słyszał ktoś o takim hobby - gps, laptop, lustro sterowane silnikami krokowymi i turystyka. Puszczanie zajączka na mniej lub dalej oddaloną górę np 20 czy 40 km odległą do kogoś kto o tym wie. Laptop kalkuluje bierzącą pozycję słońca i steruje tak lustrem aby światło odbite padało dokładnie tam gdzie chcemy. Tak pytałem tu i tam ale de facto nikt mi nie udzielił twierdzącej odpowiedzi. Chyba wyślę zapytanie do Sebastiana Stoffa o ew. soft. Pozdr Tate

Reply to
Tate

Użytkownik "Tate" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

czemu to nie jest odblysk punktowy, czy to fotka w ten sposob obrobiona?

Reply to
ATZ Rzeszow

Oblecial prawie wszystkie grupy. Tutaj skonczyl. Byl w Poznaniu, Lublinie, Wroclawiu, gorach ...

UPARTY ...., wiec odpisuje ....

Sebastian od kilku lat nie rusza swojego Orbitrona {version 3.71 - 2005.09.08}:

Podejrzewam tez, ze alorytm ktorym liczy polozenie slonca nie jest najdokladniejszy.

Ale z algorytmem to najmniejszy problem.

Na stronie [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]:

link do "wzorca":
Mozna tez na stronie:
podejrzec bez problemu, dokladnie skomentowany algorytm w JS (dokladnosc ~0.2 st.).

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Wiec od czego zaczac?

Od oszacowania REALIZOWALNOSCI problemu,czyli oszacowania potrzebnych dokladnosci poszczegolnych elementow systemu (bledy naprowadzania, wyliczenia polozenia slonca, ...), zeby trafic z zadana precyzja w obiekt [gora, 100m / 20 km].

Prosty tangens :-) [100m / 20-30 km] --> ~0.2 - 0.3 st

I tu, obawiam sie, ze bez zastosowania dodatkowych elementow naprowadzania i autokorekcji dynamicznej (rozpoznawanie ksztaltu, odbicie ..) projekt, bez tego typu sprzezen zwrotnych, jest nierealizowalny.

Pzdr.J.P.

-=-=-=-=- ps chyba tez (na kolanie), przeksztalcilem to w algorytm wyznaczajacy, aktualizowane co sek: elewacje i azymut slonca, dla Szczecina:

watek: Gdzie wschodzi i zachodzi słonce ? grupa: pl.regionalne.szczecin

mozna podejrzec i przerobic

jp ________________________________ | > Piotrne pisze: | > > Chyba autor pomylił grupy... | > | > Chyba nie bo poruszył tematykę elektroniczną ;). | > Swoją drogą nie wiedziałem o tych flarach. | | | Hej | | Ciekawi mnie czy słyszał ktoś o takim hobby - gps, laptop, lustro | sterowane | silnikami krokowymi i turystyka. Puszczanie zajączka na mniej lub dalej | oddaloną | górę np 20 czy 40 km odległą do kogoś kto o tym wie. Laptop kalkuluje | bierzącą pozycję słońca i steruje | tak lustrem aby światło odbite padało dokładnie tam gdzie chcemy. | Tak pytałem tu i tam ale de facto nikt mi nie udzielił twierdzącej odpowiedzi. | Chyba wyślę zapytanie do Sebastiana Stoffa o ew. soft. | Pozdr | Tate

Reply to
Jerzy Pastusiak

Wiesz jak się puszcza zajączki do samolotów? Jak najbardziej realizowalny, napisałem resztę wcześniej.

Mirek.

Reply to
Mirek

Tate pisze:

A czy Iridium to nie przypadkiem ten stary już nie działający szmelc, który mieli tylko zrzucić do oceanu? Obecne telefony satelitarne obsługuje Thuraya.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

pomiędzy Bogiem i prawdą, to jeśli już któryś z tych systemów jest szmelcem, to tylko to właśnie mowa o Thurayi.. Porównaj pokrycie globu

- na takim choćby Svalbardzie możesz o Thurayi zapomnieć. Tylko Irydium. A i owszem, mieli je zrzucić do oceanu, ale w ostatniej chwili Iridium zostało przejęte za bezcen przez rząd USA. Zgadnij dlaczego ;-)

Reply to
Michał Baszyński

Użytkownik "Michał Baszyński" snipped-for-privacy@ga.ze.ta.pl> napisał w wiadomości news:gklv58$19l$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Thuray nie jest satelitarnym systemem globalnym tylko kontynentalnym. Na potrzeby stałej łączności na pustyni w krajach arabskich. Stąd też i ma inne ceny niż systemy globalne przeznaczone do użytku dla bogatych użytkowników z krajów wysokouprzemysłowionych.

Reply to
William

On Wed, 14 Jan 2009, Mirek wrote: | Wiesz jak się puszcza zajączki do samolotów?

prosze , opisz

Reply to
Jerzy Pastusiak