Czym podłączyć rzutnik z laptopem (20m)

Witam Pewna instytucja budżetowa robi remont sali konferencyjnej. Jak to budżet pieniędzy mają tylko na remont, sprzet będzie kupowany w przyszłym roku, ale teraz trzeba pochować kable i jest problem czym połączyć rzutnik który będzie wisiał pod sufitem z prawdopodobnie laptopem który będzie w kącie sali w takim jakby barku. Sprzętu na razie nie ma, acha z tego laptopa bedzie jeszcze łączony drugi ekran w pomieszczeniu tłumaczy żeby widzieli co się wyświetla. Macie jakieś pomysły? Bo ja mam jeden pomysł ale czekam na wasze opinie.

Reply to
janusz_kk1

Koryto sobie zainstalujcie, albo panelowy sufit.

Kabli mozliwych masz teraz cztery, a 20m to duzo jak na niektore.

20m troche duzo. Mam kabel HDMI 12m dzialajacy w 1920x1200 bez problemow. Kabel gruby i cholernie malo gietki niestety ;-(
Reply to
Jerry1111

Będziesz i tak potrzebował video-splitter w jakiejś porządnej wersji. Jeżeli laptop nie jest urządzeniem przypisanym (każdy przychodzi ze swoim) to masz problem natury "co położyć". W najgorszym przypadku SVGA i HDMI. DVI da się przełożyć na HDMI (wersja I) lub SVGA (A), więc wsio obecnie używane da się tym obskoczyć. Nie wiem, jaką masz geografię, znaczy gdzie projektor, gdzie sala tłumaczy, ale "na skrzyżowaniu" dałbym splitter HDMI/VGA lub tylko HDMI, czyli w tym miejscu dać jakąś półeczkę albo porządnej wielkości kanał do kabla no i oczywiście jakieś gniazdo sieciowe, najlepiej sterowane z tego barku. A kabli bym na razie nie kładł, tylko dał, jak J.F. pisze, koryto rozsądnej wielkości. Jak masz podwieszany sufit to jeszcze lepiej. Robisz porządne koryto od barku do sufitu a tam może sobie lecieć jak chce. Mamy tak w pracy (10m kabla SVGA, bo taki mamy projektor) i hula dobrze.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Z miejsca gdzie będzie laptok, do każdego rzutnika, komplet kabli typu:

- VGA (przy 30m proponuję profesjonalny kabel kupiony na metry, bo większość chińskich gotowców daje kiepski obraz, nawet przy małych rozdzielczościach);

- kabel audio, np.taki - YPMXekżp 2x0,15;

- kabel do composite video, np. RG59 Przy laptoku rozdzielacz sygnału. Nie zapomnij o zasilaniu z rozdzielni - gniazdko przy projektorze. Taka konfiguracja w większości przypadków wystarczy.

Reply to
robmac

Do czasu aż ktoś przyjdzie z nowym laptopem, który nie będzie miał już VGA. Korytko albo rura. Kto wie, czy za rok, dwa takie rzeczy będą w końcu łączone światłowodami a życie i tak nas czymś wcześniej zaskoczy.

Mirek.

Reply to
Mirek

Display Port.

Dnia 08-12-2010 o 23:52:40 robmac snipped-for-privacy@kn.pl napisał(a):

Vga odpada, najmniejsza rozdz rzutnika to 1024*768 co daje z grupsza 60Mhz za dużop jak na tkie kable, będzie problem z odbiciami.

Reply to
janusz_kk1

Dnia 08-12-2010 o 23:59:51 Mirek <i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres napisał(a):

Tam bedzie jeden dedykowany do tego, ale i tak VGA to wg mnie krok wstecz.

Reply to
janusz_kk1

Dnia 08-12-2010 o 23:22:41 Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał(a):

Będzie przypisany.

W najgorszym przypadku SVGA i HDMI. DVI da

No włąśnie też sądzę że hdmi będzie najlepsze.

Nie wiem, jaką masz geografię, znaczy gdzie projektor,

Skrzyżowaniem będzie laptop, teraz pytanie czy obsłuży dwa ekrany hdmi? bo monitor też chcę podłączyć na hdmi, czyli będzie rzutnik i monitor ewent tel LCD.

czyli w tym miejscu dać jakąś półeczkę albo porządnej wielkości

Nie da się projektor wisi pod stropem a strop ma kanły naświetlania tak że prosty nie jest. a że to od razu dach to zapchny jest wełną.

Reply to
janusz_kk1

Dnia 09-12-2010 o 00:26:51 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Też myślałem nad tym ale ta technologia dopiero wchodzi i mało sprzętu jest a oni będą kupować już w 1 półroczu i dostępność sie niewiele zmieni.

Reply to
janusz_kk1

Dnia 08-12-2010 o 21:53:40 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

No właśnie dlatego odrzuciłem VGA i audio bo to daleko i będą zbierać zakłócenia. Dlatego hdmi, teraz pytanie czy przez niego da się sterować laptopem za pomocą pilota przez rzutnik? czy jeszcze USB będę musiał ciągnąć.

Reply to
janusz_kk1

Dnia 08-12-2010 o 22:41:44 Jerry1111 snipped-for-privacy@wp.pl.pl.wp> napisał(a):

Dlatego korytka odpadają bo się i tak go nie przepcha. Pytanie czy przez hdmi możesz wstecznie także sterować?

Reply to
janusz_kk1

ale wtedy bedzie sens kupic sprzet "perspektywiczny" :-)

Dnia 09-12-2010 o 10:14:14 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale HDMI jest też perspektywiczne i już jest na rynku :)

Reply to
janusz_kk1

Ja bym się tam nie babrał w jakieś dual-monitor czy inne rzeczy, to się lubi pokręcić, a czasem jest wygodniej, by obsługa laptopa miała obraz np. power- pointa z komentarzem, czy już móc szukać następnej prezentacji, kiedy jedna leci. Splitter HDMI kosztuje jakieś 30-40EUR, sprawa nie warta siwych włosów.

No to połóż jakiś kanał lub rurę, gdzie możesz wepchać kable. Najlepiej dwie, wtedy nie masz problemu z odbiorem, jakby się jakiś elektryk przyczepił (230V i sygnał muszą być w kanale rozdzielone przegrodą, albo oddzielne kanały: łatwiej). 20m HDMI powinno być OK, o ile dasz porządny kabel. Najlepiej kupić skonfekcjonowany i z gwarancją. Jak nie będzie działać, to kupisz inny.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

No i zaletą jest, że można sobie puścić jakiegoś DVD czy innego Bluraja :-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Nie przesadzałbym z VGA, mam 15 metrów kabla raczej tańszego i w dodatku z gniazdkiem w scianie po drodze. Działa bez sladu odbić czy zakłuceń, w dodatku połowę drogi leci równolegle z kablami zasilania 230V. Nie polecam, ale też nie przesadzałbym.

Reply to
Sebastian Biały

moze konwerter VGA/UTP?

sprzet innej firmy ST&T na odleglosci ok 50-60m efekt jest raczej kiepski ale i tamte urzadzenia (ST&T) to inna polka cenowa. Moze poprostu wypozycz tego METELA i przetestuj na tych 20m.

Reply to
NoRek

Dnia 09-12-2010 o 19:33:01 Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał(a):

Ok dzięki, też doczytałem że spliter bedzie najlepszy.

Ja tego nie robię :) ja to tylko konsultuję grzecznościowo.

20m HDMI powinno być OK, o ile dasz porządny

Będzie lepiej, damy dwa po 10m i wzmacniacz (regenerator :) jak to nazywają.

Najlepiej kupić skonfekcjonowany i z gwarancją. Jak nie będzie

No włąśnie że z tym problem ten dach jest tak podupkany że tam sie nie da zrobić prostych kanałów ipo prostu nie ma gdzie, bo tam jest wełna ocieplenia(mało) i zaraz płyty stropu, nie ma miejsca na kanały.

Dzięki za rady.

Reply to
janusz_kk1