HELP :-) - ¶wietlówka 12 V

Wykona³em z materia³ów z odzysku takie cudo :-)

zamieni³em tylko TST na TS o identycznych paarmetrach (mialem w szufladzie) i kondensator MKT na MKSE (nie bylo w sklepie) pod³±czam uk³adzik i nic... swietlowka rozblyska tylko na chwilê. Mierzylem pobór pr±du i chwilowo przekracza 1 A potem pr±d nie p³ynie wogóle. Na co stawiacie??? pewno na tanzystor? czy moze wymienic MKSE na MKT... Bo oporniki chyba nie bed± uszkodzone :) Proszê o pomoc. zalezy mi na odpaleniu tego cuda. Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz

U¿ytkownik "Grzegorz" napisa³ w wiadomo¶ci news:bhaksm$akq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Ja bym stawia³ na transformator, tzn nie na jego usterkê, tylko ¿e któres uzwojenie w drug± stronê w³±czy³e¶. W uk³adzie jest wa¿ne rozróznienie pocz±tków i koñców uzwojeñ, nie wolno tego zamieniæ.

Jarek P.

Wiêc wnioskujê po przemy¶leniu Twojego argumentu, ze zmienienie kolejno¶ci przy³±czenia jednego (którego kolwiek) z uzwaojeñ niskiego napiecia powinno pomóc...

Jezeli nie pomo¿e to dam znaæ

Reply to
Grzegorz

te

Nie no elektronikiem to ja niejestem ale tyle z pierwszego roku (mialem lab. z fizy :-) pamietam :-) oczywiscie ze chodzilo mi o jedno z uzwojen po stronie niskonapiêciowej. Tak te¿ zrobilem, zaczê³o ¶wieciæ i perfidnie piszczeæ :-) ale chodzi. Pobór pr±du 0. 54 A. I tu nastêpne pytanko. W opisie pisano ze mozna tak manipulowac rezystoerm R2 tym ko³o kondensatora, aby zwiekszaæ czestotliwosc, a co zatym idzie moc no i jasno¶æ, jedynym ograniczeniem bylo nieprzekroczenie 0.9 A poboru pr±du. Jak zatem wp³ynie zmiana rezystencji R2 na czestotliwo¶æ? niemam bowiem zadnego potencjometru na taki zakres aby poeksperymentowac. Jeszcze raz proszê o pomoc. A za poprzedni± uwagê serdeczne dzieki!!!

Reply to
Grzegorz

U¿ytkownik "Grzegorz" napisa³ w wiadomo¶ci news:bhavpi$623$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

lab.

kondensatora,

potencjometru

kondensatora....a nie R2

Reply to
Grzegorz

Użytkownik "Grzegorz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bhavpi$623$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Im mniejsza tym większa zapewne. jeśli nie masz potencjometru to po prostu machnij opornik troszkę mniejszy (1,2K, potem 1K) i patrz, co się dzieje z prądem i tyle.

Jarek P.