HD44780

Kupiłem lcd ze sterownikiem zgodnym z HD44780. Wszystkie cyfry i litery są we właściwych komórkach pamięci wyświetlacza. Problem mam z pozostałymi znakami. Jak np napiszę coś takiego: ldi r16,0b11011111 rcall Zapisz_LCD to wyświetla mi zupełnie inny znak. Hmm czy możliwe jest to że starownik jest trochę inny?

Reply to
Karol

In the darkest hour on Fri, 17 Mar 2006 12:58:12 +0100, Karol snipped-for-privacy@o2.pl screamed:

Zupełnie inny? A jakiego się spodziewałeś? 11011111 to 223 dziesiętnie. Czyli poza ASCII. Polecam przeczytać pdfa.

Reply to
Artur M. Piwko

In the darkest hour on Fri, 17 Mar 2006 12:58:12 +0100, Karol snipped-for-privacy@o2.pl screamed:

Zupełnie inny? A jakiego się spodziewałeś? 11011111 to 223 dziesiętnie. Czyli poza US-ASCII. Polecam przeczytać pdfa.

Reply to
Artur M. Piwko

Powitanko,

Pod tym adresem w standardowym wyswietlaczu jest znaczek taki jak "stopnie" np. Celsjusza. Co chciales dostac i co dostales na LCD. BTW byly kiedys do kupienia za smieszne pieniadze LCD z innym zestawem znakow (jakis grecki, czy cos rownie fajnego), moze zaoszczedziles;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Chciałem dostać stopień celsjusza a wyskakuje mi jakaś kropka na środku pola :/

Reply to
Karol

Powitanko,

A pozostale znaki? AFAIR mozna zdefiniowac 8 wlasnych symboli, wiec jesli tylko ten kawalek pamieci jest uwalony...

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Karol napisał(a):

To ja sie podepne do pytania - mam tez lcd na hd-zgodnym (teoretycznie) i wszystko jest ok, pozatym ze nie moge zdefiniowac znakow 'wlasnych' - tzn definiuja sie ok, ale podczas wyswietlania wychodza krzaki. Teoretycznie - uwalony ram - ale tak sie zachowuje okolo 25szt lcd, wsadzam w to miejsce inne lcd i jest ok. Czy zdarzyly sie komus lcd na hd-zgodnym ktore nie obslugiwaly definiowania znakow? (w pdfie do mojego lcd nic o tym nie pisza...)

Reply to
BartekK