gpio 12v

Jest cała masa fpga, szczególnie starszych które nie mają żadnej zewn pamięci ustawień.

Reply to
Janusz_k

No popatrz, a przed chwilą Alexy twierdził coś przeciwnego....

O robi się coraz ciekawiej :). Zajmujesz się naprawą poprzez łamanie praw autorskich próbując odczytać zablokowane procesory. Bardzo interesujący sposób naprawiania.... aż boję się zapytać czy czasem też nie jesteś śluasarzem i takie same metody stosujesz do "naprawiania" zamków ;)

Przepraszam, ale naprawdę trudno się powstrzymać przed prowokacją. Nie ma nic gorszego niż inżynier wypowiadający się nieprecyzyjnie. Sam sobie jesteś winien.:)

Reply to
Marek

Janusz_k pisze:

Są wyjątki, miałem kartę siemensa z lat 80, proc 8085, eprom, 2x 8155,

2x SRAM i jeden egzotyczny PROM harrisa którego długo nie mogłem zidentyfikować robiący za chip selector, do tego 2 TTLe. [..]
Reply to
AlexY

Przecież program nie został odczytany, czy pamięć programu zawiera same zera?

Z Tobą serio coś jest nie tak, wskaż gdzie któryś z nas przyznał że łamie proce. Inna kwestia że często firma dla której dana maszyna jest zbudowana jest również właścicielem softu, tyle że zwykle nie przykładają wagi do prawidłowego przechowywania dokumentacji i źródeł nie mogą odnaleźć. Porównanie ze ślusarzem jest prawidłowe, oni się włamują do domów/samochodów, ale robią to legalnie bo za zgodą właściciela.

Chyba masz źle zdefiniowaną "precyzję wypowiedzi".

Reply to
AlexY

Nie mogę tego uznać za udany odczyt jeśli nie odzwierciedla to faktycznego stanu pamięci programu. Więc po mojemu odczyt się nie udał, dane są bezużyteczne.

Reply to
AlexY

W dniu 2017-02-12 o 21:24, AlexY pisze:

Też mi się podobne trafiają, ale generalnie jest tak jak napisałem wyzej.

Reply to
Janusz_k

Młody i głupi, tak cię krótko skwituję, nie mam ochoty z tobą dłużej dyskutować, pogadaj sobie z tym głupkiem z PO, prezentujecie obaj ten sam poziom.

Reply to
Janusz_k

W dniu 10.02.2017 o 10:27, J.F. pisze:

Tylko, że jak ktoś nie umie napisać, to wiadomo jaki poziom w tej firmie jest. Potem rózne niedoróbki, reklamacje itp. Jak z producentami anten TV, był drut grubszy w hucie, to kupiłem, a o tym, że to wpłynie na impedancję to pocjęcia nie mam... Kiedyś na tym rynku to były podróbki z podróbki.

Reply to
Cezary Grądys

Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7od9v$42n$ snipped-for-privacy@dont-email.me... J.F. pisze:

[..]

Jezeli chciales napisac cos innego niz "celem zastosowania FPGA jest zabezpieczenie przed kopiowaniem" ... to tak, napisales w niezrozumialym jezyku :-)

[..]

To spisz pare typow tych FPGA i podaj.

Altera robiła kilka serii dużych FPGA z pamięcią konfiguracji poza kostką...

Nie wiem czy wszyscy producenci w jednakowy sposób podchodzą do zabezpieczania przed kopiowaniem hardware. Wyobrażam sobie dużych producentów robiących duże serie bardziej narażonych na kopiowanie niż krótkie serie małych producentów, gdzie klienta się wygrywa dbaniem o niego osobiście i dogadzaniem klientowi nie tanim sprzętem masowym tylko wlasnie rozwiazaniami dopasowanymi pod unikalne, konkretne potrzeby tegoż klienta. Firmie kopiującej nie opłaci sie inwestycja w robienie wlasnej płytki i montaż czegoś, co się sprzeda w 2 egzemplarzach...

Reply to
Pszemol

Xilinix chyba także, ale te fpga co spotykam to są bez zewn pamięci, więc konfigurację mają zapamiętaną w środku.

Są producenci którzy nie zabezpieczają, spotkałem się z tym, mogę sczytać epromy ale bez wyraznej potrzeby tego nie robię. Zajmuję się naprawą a nie piraceniem urządzeń.

Tak dogadzają że serwis fabryczny jest wzywany w ostateczności :)

nie tanim

Dokładnie, może są tacy co kopiują maszyny ale ja naprawiam, więc trudno mnie posądzić o piractwo nawet jak sczytam program z procka, po to żeby go zamienić na sprawny egzemplarz.

Reply to
Janusz_k

W dniu 2017-02-15 o 15:48, J.F. pisze:

Wątpię, może przy małych prostych popierdółkach to tak ale takie cnc czy wtryskarka aluminium lub plastiku to się nie spotkałem, taniej kupić używkę i wyremontować, znam ludzi co robią remonty wtryskarek alu czy ołowiu i mimo że mają maszyny rozebrane do zera to wymieniają tylko zużyte części i składają nikt nie myśli o kopiowaniu, podobnie z elektroniką, wciąż chodzą stare sterowniki, wymienia się tylko wyświetlacze, okablowanie szafy, przekazniki, styczniki.

Reply to
Janusz_k

Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup W dniu 2017-02-15 o 15:48, J.F. pisze:

Ale to mowisz o mechanice. To sie specjalnie nie dziwie - jakby taniej bylo zrobic, to by robili nowe maszyny :-)

Tym niemniej - firmy remontowe sa i zyja, bo jak ktos uslyszy, ze z powodu jednej czesci ma kupic maszyne za milion, to sie zaraz spyta ile ta czesc kosztuje. I moze byc tak, ze oryginalna u producenta 5000zl, albo "nie ma, maszyna ma 30 lat", z uzywki 500zl, a dorobienie 2000 ... kwestia glownie dostepnosci tych maszyn/czesci.

Bo sie daja tanio naprawic. Sterownik zapewne da sie zastapic jakims PLC. Bo jak przyjdzie do zrobienia sterownika od zera, nawet na uC, to na 2 tys zl sie nie skonczy :-)

Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o84soq$1k3q$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org... W dniu 2017-02-14 o 20:43, Pszemol pisze:

A kto tu mowi o piraceniu - mowimy o kopii bezpieczenstwa, cos, o co posiadacz powinien zadbac, bo kiedys kostka zywot zakonczy :-)