Gorąca prośba !!

Dzień dobry !

Na imię mam Paweł, a problemy mam takie:

  1. Otóż potrzebuję dość szybko, najlepiej na dziś, jeżeli w ogóle taki cud się zdarzy, takiego pdf - norma IEC o numerze 62053-1 (50). Szef mi takie zadanie zostawił, a ja w sumie nie jestem nawet po branży ;(( Z tego co znalazłem na internecie to wszystko jest płatne. Czy nie miałby ktoś tego ustrojstwa, albo jakichś linków, żeby mnie poratować?

  1. Czy widział ktoś kiedyś taki rodzaj przewodu, coś jakby skrętka, tylko inaczej, otóż jedna para przewodów 0,5 skręcona, a jakże,ale pozostałych 3 par nie ma, tylko są 3 przewody grubsze. Podobno po to, żeby zasilanie tamtędy puścić, czy coś ? Czyli całość wyglądałaby podobno jak : (2*0,5+3).

Dziękuję za przeczytanie listu i serdecznie przepraszam, jeżeli naruszyłem jakieś prawo tej grupy, bądź list jest nie na temat. Ale jestem trochę w sytuacji podbramkowej, a na internecie nie mogłem tego w ogóle znaleźć. Za okazaną pomoc z góry dziękuję. Prześmiewców proszę o wyrozumiałość - zielony jestem.

Dziękuję i pozdrawiam

Paweł

Reply to
Pablo

niestety normy kosztują pieniądze. Musisz szefowi to jakoś wytłumaczyć. Istnieje półlegalna (no, właściwie w pełni nielegalna ;-)) możliwość: poszukać w bibliotekach uczelnianych. U nas jest możliwość wglądu do norm tylko za okazaniem legitymacji studenckiej, ale jakiegoś studenta zawsze można znaleźć, choćby za parę EUR.

jest możliwość wykonania na zamówienie, np. firma Telemeter

robi coś takiego. Można kupić od 100m w górę. Jak jest to jakiś standartowy kabel, to też krótsze odcinki. Możesz też poszukać kabli do kamer cyfrowych, może coś podpasuje.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Jak już wspomniałem wcześniej - dziękuję bardzo za okazaną pomoc.

Wielkie dzięki i pozdrawiam.

Paweł

Reply to
Pablo

ale jeśli norma jest częścią prawa, to jej rozpowszechnianie nie jest wbrew prawu autorskiemu.

Reply to
Jarek Andrzejewski