Gilotyna do PCB

piątek, 24 lutego 2023 o 04:58:06 UTC+1 sundayman napisał(a):

A czy w ogóle trzeba się tak męczyć? Przecież (CMIIW) firma nie musi mieć faktury na każdą wydaną złotówkę, jedynie na te, które chce wrzucić w koszty. Płytki z kitaja będą jednak tyle razy tańsze (3x?) że i bez faktury się opłaci. Z montażem pewnie też.

DHL też polecam na obsługę celną.

Reply to
Dawid Rutkowski

JLCPCB (i pewnie) inne dają fakutrę automatycznie do każdego zamoówienia. Jak wybierzesz przesyłkę przez DHL to zrobią Ci normalną odprawę.

c.

Reply to
Cezar

[...]

OK, a drążąc dalej - nikt się nie przyczepi o wprowadzanie na rynek itp? Jakieś inne haczyki? - ROHS, odpady, CE? bo ja nie mam w PKD produkcji urządzeń - jedynie naprawa. Tak, zdarzyło mi się, że trzeba było dorobić coś na płytce żeby naprawić większe urządzenie.

Reply to
Mirek

Chyba tylko jak zrobisz z tej płytki urządzenie, które dopiszesz jako pozycję na fakturze. Jeśli użyjesz jej do naprawy i na fakturze będzie tylko naprawa to jak to jest kilka sztuk (piszesz "zdarzyło się"), a nie setka to kupione płytki mogą być czymś co było potrzebne do sprawdzenia czegoś... Ale dla kilku sztuk przy DG to prościej będzie zamówić u jakiegoś krajowego producenta płytek.

My z przyzwyczajenia zamawiamy w Techno, i właściwie tylko jako te prototypy. Jak po prostu dostajemy maila, że za kilka dni jest u nich PCB-day to się zastanawiamy czy jest nam coś potrzebne, czy nie... Fakturę od nich kolega od razu jakoś rozpisuje jako materiały dla biura konstrukcyjnego. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

jak masz za dużo pieniedzy to nie musisz.

No właśnie chodzi o koszty. PCB u żółtków są tańsze, ale nie za darmo. I przy większej ilości robią się spore kwoty. Od tej kwoty zapłacisz VAT.

Jeśli potem chcesz go odliczyć no i dodatkowo wrzucić w koszty to bez faktury nie możesz. A to oznacza, że płacisz 2x więcej niż musisz. Oczywiście, dla 100 zł to nie warto, ale przy większych zamówieniach to się robią tysiące.

Reply to
sundayman

Przy odprawie celnej określa się typ odprawy : na własny użytek, do odsprzedaży itp. TO się chyba nir różni stawką cła.

Ja robię PCB u skośnych do własnych urządzeń, które są potem sprzedawane. O ile pamiętam wybieram to jest "odprawa ostateczna, do dalszej odsprzedaży".

Jeśli chcesz sprzedawać jakieś większe ilości PCB jako takie "luzem" - no to warto by pewnie mieć odpowiednie papiery od fabryki ( jakieś tam CE, ROHS itp ). I oni zazwyczaj je mają.

Jeśli te OCB użyjesz do własnego produktu, który potem sprzedasz to nie różni się niczym od sprzedawania czegokolwiek co sam wyprodukujesz. Czyli na całe urządzenie potrzebujesz CE i chuj wie co tam jeszcze. Papiery od skośnych możesz oczywiście załączyć do dokumentacji ale to nie zwalnia formalnie z konieczności przeprowadzania certyfikacji całości.

A czy w rzczywistości jak ktoś produkuje coś w niewielkiej ilości i robi na wszystko badania to niech ci odpowie statystyka, która twierdzi, że

90% nie :)

Ciekawostka - firma składająca komputery ( albo cokolwiek ) z podzespołów, z których każdy ma CE - i tak powinna robić badania CE na całość. Jak sądzisz ile firm składających PC to robi ?

Odbiór odpadów musisz mieć powyżej jakiejś ilości. Jeśli jej nie prekraczasz to imo możesz je normalnie oddawać na PSZOK. Chyba, że to by było coś niebezpiecznego ale PCB to nie jest "odpad niebezpieczny".

Ja mam produkcję "2500 szt. rocznie" i tych odpadów jest tyle, że mieszczą się w kartonie albo dwóch i raz na rok, jak mi się uzbiera to wkładam do bagażnika i wiozę na PSZOK razem z innymi klamotami, które przy okazji wywalę sobie z garażu :)

Tyle, że staram się mieć jakiś papier, że oddałem a nie wyrzuciłem do lasu.

A serwis to chyba tym bardziej. Ile ty tego będziesz mieć ? Jakieś pojedyncze sztuki.

no to są pojedyncze rzeczy. Skala żadna. Do tego to nie trzeba nic imo. Oczywiście faktura może mieć sens, ale to raczej wtedy jak to coś większoego kwotowo.

Jak sobie zamawiam PCB za 200zł bo koledze robię sterownik do jakiegoś gadżetu to się nie bawię w te formalności.

Jeśli sądzisz, że jak będziesz się bardzo starać to będziesz correct wobec wszystkich przepisów to zapomnij :) NIe w PL. Masz w firmie instrukcję użytkowania czajnika ? A kartę płynu do mycia naczyń albo do czyszczenia kibla ? No to już kara :)

Ja też nie mam. Lubię życie na krawędzi ryzyka :)

Reply to
sundayman

W dniu 2023-02-24 o 09:58, Cezar pisze:

a ta ich "faktura" zawiera wszystko co powinna ? Bo powinna zawierać to :

I z tym jest często kłopot. Dobrze jest wysłać handlowcowi "wzór", który ma wszystko co potrzebne. Ja wysyłałem taki do do ALLPCB. Ale też za każdym prawie razem coś bywa nie tak... Zależy to od firmy. Niektórzych Chińczyków ten proces w ogóle przerasta :)

Jeśli chcesz tą fakturę mieć w kosztach to musisz mieć EORI.

Na szczęście to można załatwić on-line. Mnie to zajęło ze 2 dni.

Reply to
sundayman