Gdzie umiescic czujki alarmowe

Klade instalacje lektryczna oraz alarmowa w domu. Wole wiec za wczasu zapytac znajacych temat gdzie najlepiej umiescic czujki alarmowe i jak je skierowac. Wstepnie obmyslilem juz lokalizacje ale bardzo prosze o uwagi/poprawki. Linki do plikow szkicow: parter

gory dzieki za pomoc

Reply to
Kizior

Wstepnie obmyslilem juz lokalizacje ale bardzo prosze o

  • tu niema co poprawiac :)
Reply to
AutomaT

  1. Parter pokój - czujkę umieść nad drzwiami.
  2. Parter korytarz - czujkę umieść nie naprzeciw wejścia tylko na tej samej ścianie ale w prawym rogu.
  3. Istotne jest czy masz drzwi między korytarzem a wejściem. Jeśli nie, to czujkę przemieść koniecznie, jeśli tak, to mimo wszystko przemieść, bedzie lepiej wykorzystana.
  4. Ważne jest gdzie umieścisz szyfrator. Ja bym umieścił w wejściu, za głównymi drzwiami a przed drzwiami do korytarza.
Reply to
Jacek Maciejewski

Jeszcze jedna sprawa. Czy bezwzglednie klasc przewody alarmowe (klade skretka kat 5) w rurkach czy mozna bezposrednio w tynku. Mam swiadomosc ze napiecia sa niskie ale wytrzymalosc mechaniczna kabetkow tez. Pozdrawiam Kizior

Reply to
Kizior

Inni juz napisali co poprawic. A ja sie spytam czy nie chcesz wcale uzywac kontaktronow?

Reply to
Adam

Biore taka mozliwosc pod uwage. Tylko nie moga wymyslic jak one sa monotwane ? W srodku po otwarciu okna czy na wierzchu, widac je z pomieszczenia ? Jaki to koszt ? Z racji ze ciagnalem skretka 8 zyl to mam 2 do wykorzystania, to chyba wystarczy na kontaktrony ? Pozdrawiam Kizior

Reply to
Kizior

  1. "Widzi" wąski pas przestrzeni, kilka stopni kątowych, są wykonania poziome i pionowe. Najczęściej czujki mają wymienne soczewki lub zwierciadła, możesz sobie kazać do czujki dać odpowiednie, jakie potrzebujesz.
  2. Czemu nie zastosowałeś przewodów specjalistycznych do alarmów tylko skrętkę? Jest dużo sztywniejsza, grubsza no i droższa. Przewody (ja przynajmniej) układa się w tynku. Nic nie szkodzi a przynajmniej są schowane.
  3. Kontaktrony występują też w postaci walcowo-osiowej. Wiercisz dziurę w ościeżnicy i w drzwiach czy w ramie okiennej i wpuszczasz te elementy (magnes i czujnik) w otwory. Warunek - ramy muszą być drewniane lub plastykowe. Lub aluminiowe. W stalowych numer z kontaktronami raczej nie przechodzi :)
Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

Co za czasy! Profesorowie montują czujki PIR po chałupach! :))))

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

Ooo! Ubliżaj? Łączysz pęd do wysublimowanej wiedzy (opornik vs rezystor) i brak szacunku do ludzi, którzy Cię wiedzą przewyższają?

Profesorowie zarabiają nieco więcej niż 1000zł, nawet jeśli ich głównym zajęciem nie jest trzaskanie kołkami rozporowymi :)))))))))

Reply to
A.Grodecki