filtr RFI/EMI

Witam, Jakie parametry powinien mieć filtr przeciwzakłóceniowy, który miałby pracować dla urządzeń domowych (komputer, zasilacze impulsowe, ładowarki, drukarki, itp)?

Chodzi wykonanie własnej listwy zasilającej o nawyższych parametrach zabezbieczających.

Agryppa

Reply to
Agryppa

Dzieki za odpowiedź na temat parametru tłumienia.

Czytałem ostatnio katalog Moellera, w którym jest troche teorii. Po jego lekturze zdecydowałem, że potrzebuję zabezpieczenia (bezpieczniki oraz warystory) oraz filtru. Najpierw chciałbym dowiedzieć się jakie parametry powinien mieć filtr. Pomijając mahoń i złocone gniazda, jakich parametrów powinienem szukać? Na rynku jest dość szeroka oferta. W sklepach sprzedawcy wiedzą "swoje". Co oznacza i jak wybrać parametr Joula dla mojego zastosowania. Czy filtr, który absorbuje więcej jest lepszy?

Agryppa

Reply to
Agryppa

Chcę wykonać dla siebie listwę zasilajacą na 15 gniazd stojącą pionowo, taką z uchwytem i przenośną, do użytku domowego: RTV, TV, Komputer, Radio nadawczo-odbiorcze (nie CB), zasilacz impulsowy, itp. Listwa może będzie używana nie tylko w moim mieszkaniu, ale również w innych pomieszczeniach i domkach.

Nauczyłem się na razie ogólnych zasad. Zasady ochrony przepięciowej: ochrona A,B,C i D. Moja listwa potrzebuje jedynie typu D. Muszę założyć, że instalacja posiada już A, B i C. Filtry powinny chronić przed zakłóceniami z zewnątrz sieci jak i z wewnątrz. Chcę więc odseparować również gniazdo od gniazda w mojej listwie.

Stąd pytanie: jakie parametry tych filtrów powinny być. Chcę kupić albo gotowe filtry albo moduły przepięciowo-filtrujące. Nie ważne, że moja listwa będzie kosztowała 400 złotych. Widziałem jednak filtry po 8, 9 złotych za sztukę, warystory po 3 złote. Może wcale nie musi być taka droga?

Zauwazyłem, że filtry posiadają parametry np. 16A/40C oraz inne dla innych temperaqtur. Czy dla mnie to jest ważny parametr? Również mF (mikrofarady) z czym to się je:-)

pzdr Agryppa

Reply to
Agryppa

Mogę Ci odsprzedać za równowartość 25$ + przesyłka takie coś jak 6ESK1:

i nie używane naturalnie, wystarczy w jakieś pudełko włożyć. Warystor dorzucę gratis :) O ile 1.5KW mocy ciągłej Ci wystarczy.

Reply to
A.Grodecki