Ethernut, AVR, MMnet02

Niedawno pojawił się nowy Ethernut 3.9.9 a w nim plik do konfiguracji dla układu z Propoxu MMnet02 (ATmega128 + RTL8019 + Flash) niestety przy kompilacji wyskakuje dużo błędów. Dla innych konfiguracji kompiluje się. Co jest nie tak ?

Jak skonfigurować Ethernuta ? To jest mój pierwszy projekt na MMnet02, chciałbym aby najprostszy Webserver ruszył.

Może ktoś mógłby podrzucić mi na maila skompilowany Ethernut dla avr-gcc i MMnet02.

Reply to
tomi

Witam,

A probowales najpierw sam cos napisac ? Jak ja dostalem modul MMnet skierowalem sie do stosu uIP - ktory szybko i latwo mozna ogarnac i po kilku zmianach dziala. Jakie masz doswiadczenie z architektura AVR i od jak dawna piszesz w GCC ?

Pozdrawiam, :)

Mariusz

Reply to
Mariusz

ok, wiec udalo mi sie uruchomic do pewnego momentu wszystko, znaczy korzystalem a Ethernut w najnowszej wersji i z najnowszej wersji WinAvr, po drodze trzeba 2-3 rzeczy w Ethernut zmienic aby zadzialalo, napisalem instrukcje jak to przejsc i niebawem opublikuje pelna, ale do pelnej brak mi odpowiedzi na jedno pytanie,

otrzymuje juz plik httpserv.hex (220 kB ??) i teraz chcialbym to zaladowac na plytke, jak to zrobic ???? mam ten najprostszy programtor z Propox'a oraz uzywam PonyProg

w innych projektch mam juz przygotowane makefile ktore mi to robia ale nie wiem jak sobie poradzic z tym plikiem hex,

bede bardzo wdzieczny za podpowiedz

pozdrawiam,

Tomek

Reply to
tomm

Domyslam sie ze ten plik to sama strona www i obrazki do httpservera. Jezeli uda Ci sie poprawnie odpalic NUT_os to mozes wrzucic ten plik przez ftp na modul - bo jego miejsce to zapewne pamiec flash - zewnetrzna. Doczytaj czy ten plik nie powinien miec innego formatu.

Pozdrawiam,

Mariusz

Reply to
Mariusz

nie, to nie sa same .html i obrazki do serwera, to jest oprogramowanie plus obrazki, i nie wiem jak to wrzucic skompilowalem caly projekt httpd i powstaje w nim wlasnie plik httpserv.hex po drodze do niego dolaczany jest zapewne urom - on ma wlasnie stronki html i obrazki

wiec dalej czekam na podpowiedz jak zaladowac system ????

Tomek

Reply to
tomm

A ile zajmuje plik po przerobeinu go na *bin ?

Mariusz

Reply to
Mariusz

z jednej strony dzieki za to co piszesz, z drugiej strony prosilbym po prostu o danie odpowiedzi a nie dyskusje ktora nic nie wnosi,

wiec jesli odpowiem na twoje pytanie to czy to cos ci rozjasni, jesli tak, to niby jak ??? i dlaczego nie mogles juz teraz napisac jak mam wgrac to co mam ???

zalozmy wiec, ze jest wszytko ok, ze nie podalem w poprzednim poscie rozmiaru tego hex

Tomek

Reply to
tomm

Skoro uwazasz ze dyskusja nic nie wnosi to polecam : google, dokumentacje NUTos :)

Jezeli plik *.hex jest obrazem pamieci programu i danych tego serwera to wgrywasz go programatorem do pamieci wewnetrznej AVR'a - programator do AVR mozesz zrobic sam/kupic za klikanasice zloty.

Czy httpserv z NutOs jest Twoim pierwszym programem na AVR ktory wgrywasz do procesora ?

Pozdrawiam,

Mariusz

Reply to
Mariusz

widzisz, nie lubie dyskusji, gdzie ktos zadaje pytanie a ktos mu odpowiada zdawkowo, prawie nic nie wnaszac, i tak jak widzisz, ponizej napisales juz cos konkretnie, dlaczego tego wczesniej nie napisales ??

tak jak pisalem, mam ten

poki co PonyProg, sciaglem dzis sobie takze avrdude, widze takze, ze w tools'ach w Ethernut jest programam do zaprogramowania poprzez stk200/300

nie, wczesniej napisalem kilka programow pod atmega8535 i wszytkie ukladziki sobie ladnie dzialaja, przedtem pisalem na AT89S8252 ale to w asemblerze, pod atmega8535 pisalem juz tylko w C uzywajac Avr-gcc i debug pod AVR Studio

teraz powracajac d

**************************** jakiego programu dokladnie mam wiec uzyc ???????????????????? jaki programtor mam juz napisalem wyzej ******************************* troche nie rozumiem dlaczego mam tylko plik HEX a nie mam EEP ?? w niektorych programach do pragramatora pisza o osobnym programowaniu pamieci programu i danych czy w plik HEX, wewnatrz jest podzial na ulokowanie danych czesci w pamieci programu innych w pamieci danych ??

pozdrawiam,

Tomek

Reply to
tomm

Dobrze, nie bede wdawac sie w dyskusje,

  1. Sciagnalem ethetnut,
  2. skorzytsalem z
    strona 22 i dalej
  3. skompilowalem przykladowe aplikacje
  4. W aplikacji httpd jest jakis blad z interfejsem eth - nie wnikalem w o - bo to juz rozwiazales jak pisales
  5. Odpalilem ponyproga i uzywajac tego samego programatora co Ty wgralem aplikacje ftpserv.hex i dziala.

Mozesz wyjasnic do czego Ci plik EEP ? To jest plik z obrazem eepromu - a to powinienes wiedziec. Httpserv nie trzyma tam zadnych danych (na pierwszy rzut oka)

Co do pliku hex : o jaka pamiec danych Ci chodzi ? Plik hex moze zawierac zarowno dane jak i program. Pamiec flash AVR'a zostanie nim zaprogramowana i program wie w ktorych miejscach ma dane.

Jaki blad znalazles w kompilacji httpd ?

Pozdrawiam,

Mariusz

Reply to
Mariusz

no wiec w takim razie gdzie on przechowuje strony WWW, bo przeciez zapewne do tego HEX zostaly dolaczone strony z posredniego pliku urom, zapewne on stron nie powinien wgrac do pamieci flash samego procka, zgadza sie ????????

dzis jeszcze moze zadzwonie do propox sie popytac,

Tomek

Reply to
tomm