Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramk

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał w wiadomości news:mh5022$hjl$ snipped-for-privacy@srv.chmurka.net...

Pamiętam w jednym z RE, jeszcze przed zestrojeniem Gąbina o 2 kHz w dół z

227, że analogiczny układ wzorca, "zasilanego" sygnałem tej stacji, oparty był o ogranicznik amplitudy. I tenże już ograniczony sygnał, podawany był na dalszą logikę, bo tam chyba i zegar był, nie pamiętam. Może tędy droga?

To może też ogranicznik?

Reply to
ACMM-033

Bo?

Reply to
janusz_k

Użytkownik "ACMM-033" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:mh5l7v$ob5$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

OIDP tam jest 100% głębokości modulacji więc na czas impulsów znika nośna. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@cutthismicromade.pl napisał w wiadomości news:mh64m8$118$ snipped-for-privacy@srv.chmurka.net... (DCF77)

...Jakiś generator z synchronizacją? Pędzony impulsami z radia i dopiero on podawany do dalszej logiki? Pozostaje jeszcze doliczyć się straconych cykli i jeśli nie trzeba dokładności rubidowej, czy cezowej, to może wystarczy? Albo, jeśli generator stabilny, to po powrocie nośnej sprawdzić (roz)fazowanie i oszacować, czy jakieś cykle wypadły, czy tylko się odrobinę rozfazowało, jeśli w ogóle... Myślę co jakiś czas o tego typu wzorcu, przewidzianym na okoliczność braku możliwości synchro, od zakłóceń, czy z braku sygnału, możliwie stabilnym, żeby nie zdążył się zanadto rozfazować, zanim wróci nośna.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "ACMM-033" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:mh6agr$fmm$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Nie robiłem wtedy pełnego odbiornika tylko kalibrowałem częstościomierz w ten sposób, że z generatora kwarcowego 32768 Hz miałem 1Hz. Oscyloskop synchronizowałem zboczem tego 1Hz, a na ekranie miałem nośną DCF. Przestrajałem (ręcznie) te 32768 do uzyskania stabilnego obrazu i badanym częstościomierzem mierzyłem okres tego 1Hz. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

"J.F."

Póki co mam KZ-a Zopana i mi starcza :) więc póki co nie będę brnął w nowsze. Generator i wyjściowy jego takt 10MHz pięknie się zestroił z dokładnością

0,1Hz
Reply to
jedrek