elektrozawór

Dzień dobry,

Mały 12V zaworek, z tych najtańszych (o taki:

.Do moich celów niemal idealny - jedna rzecz tylko od ideału dzieli. Zaworek popuszcza... wydaje mi się, że coś tam drga i po zamknięciu jeszcze kilka kropli z zaworka wypływa.

Inny

,większy w tym samym układzie tak się nie zachowuje. Niestety zamiana jest mocno kłopotliwa i jeśli to tylko możliwe, wolałbym jej uniknąć. Da się coś z tym zrobić od strony elektrycznej?

Z góry dziękuję za wskazówki.

P.S. Nie mam nic wspólnego z tymi aukcjami.

Reply to
Michal M. Lechanski

"Normally closed" znaczy zamknięty bez prądu, więc raczej od strony elektrycznej nie uda się poprawić zamkniecia. No chyba, że układ sterujący nie odcina prądu otwarcia natychmiast i/lub całkowicie. Należało by pomierzyć - wydaje się to jednak mało prawdopodobne.

Reply to
Pcimol

W dniu 02.03.2020 o 09:52, Pcimol pisze:

Dziękuję, w ten sposób o tym nie pomyślałem...

Reply to
Michal M. Lechanski

W dniu 2020-03-02 o 23:35, Michal M. Lechanski pisze:

Pytanie czy ruchomy rdzeń jest tylko stalowy czy namagnesowany ? Jeżeli namagnesowany, to można by próbować po wyłączeniu zasilania dać jeszcze impuls o odwrotnej polaryzacji żeby dodatkowo docisnąć element zamykający przepływ.

Reply to
Roman Rogóż

Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r3grk8$ebo$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

To chyba taki ze wspomaganiem cisnieniowym ... te pare kropli sie nie liczy ...

,>większy w tym samym układzie tak się nie zachowuje.

ale ten pewnie tez ze wspomaganiem.

Musialbys najpierw zobaczyc, jaka przyczyna.

Dioda zabezpieczajaca na cewce jest ? Ona moze byc przyczyna wolnego zamykania ... choc mam wrazenie, ze w elektrozaworach i przekaznikach rezystancja cewki jest wystarczajaca do dobrego tlumienia.