ekranowane przedowy, złącza i zakłócenia

ThomasN napisał(a):

Nawet pojedyncze ns to może być za dużo, spróbuj zejść nawet do ~1us i zobacz wtedy.

Walczyć zawsze można, ba nawet trzeba!

Za bardzo nie wiadomo jak wygląda cały system. Piszę tylko jak ja bym to zrobił. Jeśli dwie płytki łączysz tylko jednym kablem(taśmą) to zapewne jest w niej też podawane zasilanie do ADC. W takim układzie można, a nawet trzeba połączyć przewody masy po obu stronach, do obydwu płytek. Z żadnej strony nie mogą wisieć w powietrzu. Jeśli masz inną konfigurację to zapewne trzeba to inaczej rozwiązać.

Pozdro

Reply to
Luk

W ktorym miejscu dales 2k2? Powinno byc na poczatku linii, czyli w tym wypadku zaraz przy pinie procka (jeden rezystor przy DataOut przetwornika).

Reply to
Jerry1111

Popieram, 2k2 to bardzo dużo Można dać jakieś rezystory, ale raczej nie więcej niż 100ohm. Najpierw sprawdziłbym bez nich.

Reply to
EM

ThomasN napisał(a):

Puść to wszystko w jednej taśmie, zasilanie też. Wszystkie przewody masy połącz z obu stron, kabelkiem/drucikiem czym się da. Nie może nic wisieć w powietrzu bo to niewiele da. Bez tego nie ma opcji żeby działało poprawnie.

Pozdro

Reply to
Luk

Ale po co tak wolne narastanie? Po co filtry LP? (może czegoś nie doczytałem) Nie chodzi przecież o symulację tylko o poprawne działanie :)

Reply to
EM

Użytkownik "ThomasN" <tom snipped-for-privacy@WYTNIJ.wp.pl> napisał w wiadomości news:evn9c4$ah6$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Twoje rozwiązanie jest śladem czegoś o czym kiedyś pisaliśmy. Mój problem z EEPROMem o szybkich zboczach na 10cm tasiemce brał się właśnie z jego linii DataOut. Szybkie zbocza z tej linii przenosiły się w kabelku na sąsiednie linie (między innymi sygnał Clock do EEPROMu). A że konstrukcja (z tym kabelkiem) pochodziła z 1992 roku za najprostsze rozwiązanie uznałem spowolnienie tej jednej linii - wstawiłem (z sufitu) 2k2 i zadziałało. Potem kupiliśmy EEPROMy innego producenta i działają bez problemu nawet na

20cm tasiemki (bez wstawiania tego 2k2).

Jeśli Ty jednej linii (akurat jakby tej samej) nie spowalniasz, a wszystkie inne robisz wysoko impedancyjne (wstawiając 2k2) to tworzysz sytuację gorszą niż bez żadnych rezystorów. Zostawiasz w kabelku silne źródło zakłóceń i robisz wszystkie linie podatnymi na te zakłócenia - 'genialne' rozwiązanie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "ThomasN" <tom snipped-for-privacy@WYTNIJ.wp.pl> napisał w wiadomości news:evnk2t$s4q$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Sądzę, że 1. Jak dajesz też C, to spokojnie możesz dać R 10x mniejsze. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

No to spróbuje i napisze o wynikach.

btw. przepraszam wszystkich za złe daty przy postach. właśnie się zorientowałem, że od paru dni złą date w kompie miałem ustawioną.

pozdrawiam tn

Reply to
ThomasN

A czemu 2k2? Impedancja 'szarej tasmy' to AFAIR 120R (poprawcie mnie, bo na pewno sie myle). I taki szeregowy rezystor wstaw. Poza tym caly czas mi to brzmi, jakbys mial problem z prowadzeniem mas. Ale tutaj nikt nie pomoze dopoki nie zobaczy calego zmontowanego urzadzenia.

Reply to
Jerry1111

Użytkownik "Jerry1111" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:evntnc$jnf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja wstawiłem kiedyś 2k2 (był pod ręką) bo celem nie było dopasowanie się do linii tylko niedopuszczenie stromego zbocza do linii. Dopasowanie do linii zmniejszy zbocze z 5V do 2V5, ale nadal będzie wystarczająco duże, aby przeniknąć do sąsiedniego przewodu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Chyba to już koniec moich problemów ze SPI w tym systemie. Problem chyba nie leżał tylko po stronie zakłóceń w przewodach. Problem sprawiał też sposób przylutowania atmegi opisany tutaj:

Podczas przeróbek musiałem wyjąć płytkę z atmegą i po włożeniu jej z powrotem w złącza, LCD przestał działać. Po długich poszukiwaniach i zupełnie pozbawiony pomysłów przejechałem grotem po nóżkach atmegi i wszystko zaczęło działać - ale tylko na chwile. Po porządnym przylutowaniu układu wszystko działa już prawie 24h bez błędów :D

Na pewno nie tylko sposób przylutowania atmegi był odpowiedzialny za problemy w transmisji, ponieważ niektóre zabiegi przy kablu znacznie poprawiały działanie. Póki co wszystkie linie SPI mają filtry poza DataReady i nie będę go dodawał póki wszystko działa.

Dziękuje wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam nadzieje, że temat jest zamknięty i wszystko już będzie działać jak trzeba - zważywszy, że termin się zbliża ;)

pozdrawiam tn

Reply to
ThomasN