EEPROM 24C04

Mam w laptopie uklad EEPROM 24C04, ktory przechowuje haslo. Wyczytalem, ze EEPROM 24C02 (rozni sie podobno tylko pojemnoscia) kasuje sie poprzez zwarcie pinow 3 i 6. Zwarlem je u siebie, ale nie odnioslo to skutku. Znalazlem opis ukladu, ale byl o jego programowaniu, i zupelnie tego nie rozumiem. Moze Ktos z Grupy ma doswiadczenie w kasowaniu tego typu EEPROMow? Czy uklad kasowany jest do "zera", i w takim wypadku moge wylutowac obecny i wlutowac nowy "czysty"? A moze jest inny sposob, o ktorym nie wiem? Dodam, ze komputer kupilem uzywany na aukcji, a sprzedawca nie ma pojecia za bardzojakie bylo haslo. Sprawdzalem nr seryjny i wynika, ze laptop nie jest kradziony.

Reply to
-

- napisał(a):

W datasheet nie ma nic takiego; wykasowanie to chyba po I2C. Możesz zrobić to programatorem (np. Willem), mikrokontrolerem albo podłaczyć do PC i poprzez port drukarki (widziałem gdzieś biblioteki do I2C).

To jest IBM Thinkpad?

Reply to
Filip Ozimek

- napisał(a):

Bzdury, zadnego eepromu w ten sposob nie skasujesz Sciagnij, przeczytaj pdf do 24c02 lub 24c04 i bedziesz wiedzial

To chyba lepiej dac zarobic komus kto posiada wiedze, niz zepsuc i dac zarobic podwojnie - za wiedze i naprawe? Narazie probojesz szamanskich metod, wiec najlepiej jakbys robil to w czasie pelni (swoja droga efekt tak samo zerowy).

Reply to
BartekK

- przemówił ludzkim głosem:

Pin 3 ustawia adres pamięci na szynie I2C. Jeśli jest on zwarty na stałe do masy, to jeśli podłączysz do niego pin 6 (zegar - SCL, podobny efekt uzyskasz zwierając do pinu 4 - masy), to _po_uruchomieniu_ komputera uniemożliwisz odczyt danych z tej pamięci i _być_może_ zostanie ustawione jakieś fabryczne hasło. Gorzej jeśli na tej samej szynie siedzą też inne układy (np. monitorujące temperaturę, wentylatory itp.) wtedy komputer może nie chcieć wystartować.

Reply to
Zbych

24c01, 24c03, 93c46, 24RF08, AT24c164, 24c164 -tyle znalazlem. moze bedzie ktorys z nich
Reply to
-

Mam taki opis do zdejmowania hasla 'power-on':

  1. Wyłącz komputer
  2. Wyjmij battery pack
  3. Wyjmij backup battery
  4. Włącz komputer i poczekaj, aż zakonczy się test POST. Po przejściu testu nie pojawi się pytanie o hasło. Hasło power-on zostało usunięte.
  5. Zamontuj z powrotem backup battery i battery pack.

Jak uda Ci sie zdjac hasla, to wybierz jakis ladny dla mnie ;)

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Sroczyk

W wiadomosci: e88qt8$86f$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl, gt snipped-for-privacy@tlen.pl napisal(a):

Odezwij sie do mnie na maila neo malpa echostar pl lub gg 1696297 Pomoge Tobie rozwiazac klopot :)

p.s. Pisalem tez na maila w tej sprawie.

Reply to
Rafal