Eagle - game over

Mam teraz prosty schemat do zrobienia, zainstalowałem KiCada na próbę. Rzeczywiście wygodny (przynajmniej do schematów, nie wiem (jeszcze?) jak do PCB). Na pierwszy rzut oka wydaje się wygodniejszy niż Eagle.

O, to super.

Tak bardzo na szybko:

- da się utworzyć sam schemat bez tworzenia projektu?

- da się zmienić rozmiar pola roboczego?

Autotrax też :) Ale do schematów mam tylko Eagle, więc wyprób(ow)uję KiCada.

Reply to
Adam Wysocki

Da się zrobić projekt z samym schematem.

Tak.

Reply to
slawek

Tak samo wygodny :) aby narysować pcb musisz wpierw na schemacie ponumerować elementy (pictogram wzm z różdzką ;) potem zrobić net listę (klucz z .net) a potem uruchamiasz cvpcb (ikona mosfeta z scalakiem) i przyporządkowujesz fotoprinty do elementów, zapisujesz,przechodzisz do głównego okna kicada i uruchamiasz pcbnew, wczytujesz listę (klucz z .net) wybierasz plik i dajesz wczytaj, jak dobrze wszystko pujdzie to będziesz miał wszystkie elementy w górnym lewym rogu teraz trzeba je rozmieścić na płytce, klikasz na ikonę scalaga na górnym pasku czwarta od lewej, aby Ci przesuwał kicad cały element a nie np napisy i suwasz sobie elementy po płytce M, ścieszki rysujesz X, ale wpierw jeszcze ustaw grubości w regułach projektowych itd..

Nie, projekt musi być ale schematów możesz mieć pod nim multum różnych :)

Tak, plik ustawienia strony.

Reply to
Janusz_k

Teraz jest też możliwość przyporządkowania obudów już na poziomie schematu bez pośrednictwa cvpcb. Dla mnie wygodniej ;-)

Paweł

Reply to
pawel

W dniu 2017-02-01 o 23:07, pawel pisze:

Wiem, w nowej wersji, ale ona mnie wkurza, długo się uruchamia i grzebie po internecie, wolę starszą, do tego co robię w zupełności mi wystarcza.

Reply to
Janusz_k

W sumie wydaje się wygodniejszy, skróty klawiaturowe są genialne.

Problem w szczegółach, które umiem zrobić w Eagle, a jeszcze nie umiem w KiCadzie.

A rozsądnie jest mieć jeden ogólny projekt "schematy" i tam trzymać schematy?

Ok, to porcja kolejnych pytań:

- da się jakoś łatwo wyrenderować projekt do rastra, czy trzeba albo przez schowek, albo przez svg? Na razie wyrenderowałem do svg i potem svg do png (gimpem), ale może jest prostsza metoda

- czy da się zmniejszyć rozmiar "junction"? To kółko jest ogromne :)

- czy da się zmienić tekst "vcc" przy dodaniu komponentu vcc? Krzyczy mi, że wartości zmienić nie można. Eagle też krzyczy, ale pozwala zmienić.

Czemu pytam - bo potrzebuję nanieść "oczko" (takie jak w komponencie vcc), ale przypisać mu własny opis (tu konkretnie 230V, ale teksty mogą być różne). Czy może robi się to zupełnie inaczej?

Reply to
Adam Wysocki

Da się. Da się nawet zrobić program, który ujednolici to od razu w całym projekcie.

Reply to
slawek

Można, lepiej sobie zrobić podkatalogi po jednym na schemat, bo potem będziesz miał pliki .net z połączeniami, .cmp z fotoprintami, .pcb płytka, .bak stare wersje, .lib z elementami używanymi, no i pliki gerbera jak je wygenerujesz. Więc robi się niezły śmietnik. Tu masz taki szybki podręcznik :) docs.kicad-pcb.org/master/pl/getting_started_in_kicad.pdf

Wiem że prosto można wydrukować do pdf-a, innych nie potrzebowałem więc nie wiem.

Nie wiem ale chyba nie.

prawy klik, edytuj za pomocą biblotek, potem wybierz sobie swoją biblotekę (bibloteka robocza) i potem dajesz zapisz biblotekę, on się pyta czy zapisać ostatnie zmiany w symbolu dajesz tak i masz zmodyfikowany symbol, w ten sposób modyfikuje się wszystkie elementy rysunkowe.

Możesz zrobić nowe :) w edytorze biblotek.

Wbrew pozorom kicad jest dość elastyczny.

Reply to
Janusz_k