Dwa procki jeden kwarc

On Behalf Of ravell

A złapałeś kiedyś dwie sroki za jeden ogon? Mnie nawet przez myśl nie przeszło podobne łączenie, ale może ...

Są to dwa generatory kwarcowe ze źródłem na wejściu, mała szansa aby dwa generatory samowzbudne zsynchronizowały się. A szczególnie mała jest szansa, na obniżenie poziomu zakłóceń w ten sposób.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Bo tobie sie od razu ze srokami kojarzy :-)

Czemu mala ?

Poza tym nie musza sie wzbudzac - kwarca podlaczamy do wejscia i wyjscia zawartego w procku wzmacniacza.

Teraz wystarczy tylko wyjscie jednego doprowadzic na wejscie drugiego ..

On Behalf Of J.F.

Bo są dwa wyjścia razem połączone.

A to faktycznie będzie działać.

Ale ja i tak wolę osobne kwarce.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Użytkownik Sławomir Kapelko napisał:

czy przypadkiem wprowadzenie proca w tryb Power Down nie zatrzyma zegara? drugi wtedy tez stanie

Reply to
AlexY

Ale tez dwa wejscia razem polaczone :-)

Racja. Zatrzyma. Jak widac znowu wchodzi kwestia kompromisu. Ale jesli wylacze procek ktory "kradnie" czestotliwosc generatora "matki" wtedy problem rozwiazany jest po inzyniersku i fajnie prawda? A w mojej aplikacji nie moge wylaczyc dwoch mikrokontrolerow. Pozdro Ravell

Reply to
Ravl

zdaje sie takie rozwiazania sa stosowane wszedzie gdzie to tylko mozliwe

karty chipowe w wejsciem clk , płyty glowne , karty dostepu itd.

oscylator w/g danych katalogowych to przewaznie jedna bramka do wejscia jest jedna koncowka kwarcu do wyjscia druga takze mozna zlapac i 50 srok jesli mamy oscylator o dostatecznej wydajnosci pradowej wyjscia

Reply to
silweester

Użytkownik Ravl napisał:

oczywiscie na pewno sa sytuacje gdzie mozna wykozystac te wlasciwosc a nawet bedzie to pozadane, tylko trzeba o tym pamietac :)

Reply to
AlexY