dobór tranzystora MOSFET

nie zabijać ale .... chce zastąpić tranzystor BUZ11 na znacznie mniejszy . tranzystor użyty jest jako klucz a działa to tak : do bramki mam podpięty kondensator,najpierw ładuje kondensator do określonego napięcia a potem sie przez opornik rozładowuje . Ten BUZ11 ma jedna pożądana cechę jak naładuje sie bramka to potrafi być otwarty nawet i pół godziny .

- pytanie jest takie jaki tranzystor typu MOSFET ma podobne właściwości ? próbowałem z BS170 ale tam to sekunda i rozładowany . prądy i napięcia sa małe więc myślę tu o smd . Marek S

Reply to
Marek S

W dniu 10.12.2010 12:48, Marek S pisze:

A czym jest BUZ11 jak nie MOSFETem? (Tyle, że mocy.)

To ile tranzystor będzie "trzymał" raz naładowaną bramę opisują w sumie

2 parametry:

- "gate-body leakage" - jaki jest max prąd rozładowania

- "total gate charge" - jaki ładunek gromadzi się na bramie.

BUZ11 ma prąd rozładowania ~10x większy od BS170, ale BS170 jest wielokrotnie mniejszy - możesz mu dołożyć kondensator kilkadziesiąt pF, żeby zwiększyć gromadzony ładunek.

Reply to
Michoo

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@op.pl napisał w

A nie jest ten BS170 zepsuty jakis ? Wydaje mi sie ze i jego kiedys testowalem palcem - tzn przykladamy jeden palec do + zasilania, drugi do bramki, tranzystor sie otwiera .. i pozostaje otwarty po puszczeniu palca. W koncu nazwa MOSFET zobowiazuje. Duzy ten kondensator ?

no tylko 220 uF , to jaki dobrać zamiast ? Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:idt42h$nk1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

W dniu 10.12.2010 19:04, Marek S pisze:

Jak Ci się rozładowuje 220uF to szukaj którędy to ucieka - albo masz gdzieś kilkuset kiloomowe zwarcie, albo tranzystor uszkodzony.

(220uF to pewnie elektrolit? jeżeli tak to sprawdź, czy on nie traci ładunku sam z siebie - to częsty problem z nimi jak się zestarzeją/były długo nieużywane.)

Reply to
Michoo

nie , stawiłem buz i działa , ja sie pytam o tranzystor a nie czy jest dobre elko . Marek S Użytkownik "Michoo" <michoo snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:idtqe5$kcc$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

W dniu 10.12.2010 19:38, Marek S pisze:

$ cat /dev/glassorb cat: /dev/glassorb: Nie ma takiego pliku ani katalogu

Piszesz strasznie nieskładnie, ciężko się połapać o co Ci chodzi.

Jeszcze raz:

- BS170 ma ~10 razy mniejszy prąd bramy od BUZ11

- BS170 ma ~10 razy mniejszy ładunek bramy od BUZ11 powinno działać nie działa => coś masz skopane (np tranzystor)

Reply to
Michoo

Pisze zupełnie zrozumiale wiec,

- szukam takiego tranzystora który by miął podobne parametry bramki jak np. BUZ11. Nic nie jest skopane male szanse ze 3 szt. sa padnięte , a jak wlutowałem buz to juz ok było Marek S Użytkownik "Michoo" <michoo snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:idtupe$3dp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

BS i 10u równolegle z rezystorem chyba 100k dały mi czas 15 sekund.

Reply to
Desoft

a poświęcę sie i sprawdzę jutro bo mnie 3 szt. rozładowywały sie po 3 s . Może uwalone ? tyle ze wszystkie 3 ? który z smd ma długie czasy rozładowania bramki ? . Użytkownik "Desoft" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:idu3if$n94$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:idu2kf$9su$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Już sam fakt, że odpowiedzi piszesz przed tekstem na który odpowiadasz utrudnia zrozumienie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Niezbyt zrozumiale, a szczególnie jeżeli chodzi o to jak czytasz. Wszyscy Ci tłumaczą że robisz jakiś błąd, a Ty upierasz się że to wina tranzystora

Właśnie zrobiłem próbę: Tranzystor BS108, naładowana z omomierza bramka do 3V (żadnych pojemności i innych elementów) trzyma conajmniej 30sek (dłużej mi się nie chciało mierzyć)

Reply to
Desoft