Dlaczego LEDów nie można łączyć równolegle

Dla mnie proste. Są gotowe scalaki do tego, ale nie unikniesz nawijania dławika...

A to aż takie problemy z kupnem dławików teraz są że trzeba samodzielnie nawijać??

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Trochę głupio płacić za dławik wart kilkanaście groszy kilka PLN - nieprawdaż?

Zernij np tutaj:

oraz pod linkami na tej stronie.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Jeśli masz akurat pod ręką rdzeń i odpowiedni drut nawojowy to może i tak. Ale jeśli trzeba te komponenty kupować/załatwiać/wyciągać ze złomu w ilości potrzebnej do wykonania jednej sztuki to ja już wolę kilka PLN zapłacić ;-)

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Za te kilka PLN to ja Ci przetwornicę całą zrobię ;-P

A ja jestem ciekawy .. latwiej dzis kupic dlawik o zadanych parametrach, czy rdzen z karkasem do niego ? :-(

Jesteś lepszy niż Chińczycy! ;-)

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

To zależy też od tego jaki ten dławik ma być. Jak mały o typowych wartościach to łatwiej kupić gotowca.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Świetny artykuł, dziękuję. Chyba spróbuję to zbudować

A czy tak jak pisze autor poeksperymentować z wykorzystania nakrętki fi.4 zamiast ferrytowego rdzenia toroidalnego, czy lepiej od razu kupić wyżej wymieniony rdzeń i nie bawić się nakrętkami?

Pozdrawiam __________________________________ Jacek Owczarczak jowczarczak<at>interia.pl ------>

<-------

Jacek

Chińczycy robią jeszcze taniej.

Hmmmm... A gdzie to sprzedają dławiki do _przetwornic_ o typowych wartościach? Bo ja raczej widuję przeciwzakłóceniowe....

Spróbować zawsze możesz - ale już w artykule masz radę na ten temat...

Powiedzmy ze nie tylko 50uH, ale tez 200mA pradu szczytowego .. skoro o Led mowimy.

Niestety nie - za 3.99zl Chinczycy robia nie tylko przetwornice, ale tez dorzucaja swietlowke, obudowe, vat oraz zysk polskiego sprzedawcy i hurtownika :-)

To jeszcze jedno pytanie, czy ten rdzeń kupie w każdym sklepie z częściami elektronicznymi ?

Pozdrawiam Jacek

Reply to
Jacek

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

I jeszcze 10...20% więcej towaru na ewentualne reklamacje i naprawy gwarancyjne typu: śmietnik-następny egzemplarz, bo komu opłacałoby się to w Polsce naprawiać.

Reply to
SP9LWH

Podchodzące do przetworniczki jak w temacie wątku np. tutaj:

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

W sklepach bywają różne rdzenie, ale bardzo często sprzedawcy nie wiedzą, co posiadają. I zamiast potrzebnego Ci rdzenia o dość wysokim Al możesz trafić na tzw. perełkę w.cz. lub rdzeń proszkowy.

Np. ja do 1-2 diod LED używam rdzeni o wymiarach 6.3/3.8/2 (śr. zew/śr. wew./grubość) i Al ok. 500, kupionych na Allegro od użytkownika Witawa. Nasycają się przy ok 2 A*zw. czyli przy 10 zwojach (50 uH) możesz przepuścić max. 200 mA. Bardzo sympatyczny rdzeń do wszelkich przetwornic małej mocy.

Otwarte :-( beda troche sialy w okolicy ..