DC30A,24V - jak przełączać ?

Witam,

Mam taki problem. Mam opracować układ pomiarowy gdzie muszę przełączać obciążenia dla generatora impulsowy prądowych z zakresu -30A...0...30A ( dokładność +/-

0.5mA ).

Raz zestawiony obwód będzie użyty do wykonania 100k pomiarów dziennie.

1..2 razy na godzinę ma zostać odłączone obciążenie mierzone i podłączone obciążenie kalibracyjne.

Następnie prąd ten jest mierzony.

Łączenie / rozłączenie obwodu następuje kiedy prąd nie płynie, łuk w związku z tym nie jest problemem.

Problemem jest natomiast trwałość elementu przełączającego i jakość sygnału.

Normalnie zastosowałbym przekaźnik, ale przekaźniki na 30A mają podane prąd minimalny na poziomie 100-500mA. Pewnie żeby się styki czyściły podczas komutacji.

Weźmy na przykład T92HP7D1X-24 przekaźnik na 30A - minimum recommended contact load 500mA. Styki z Special Ag Alloy X (Cd Free)

Czyli bez przełączania minimum 0.5A mogą mi się styki zasiarczyć.

No i tu byłby problem - przełączam prąd bliski 0.

Jeżeli nie jest to prawdziwe - proszę o komentarz.

Jak rezystancja styku zacznie rosnąć to razem z wydzielaną mocą dokładność pomiaru też nie będzie taka jak być powinna.

Co zatem wybrać ? Budować samemu solid state MOSFET relay czyli 2 x N mos szeregowo sterowany z np. VOM1271T ?

Przy takim prądzie i impulsowej aplikacji to będzie problem z pojemnością w stanie wyłączonym. prąd leakage też.

Czy ma ktoś zatem lepszy pomysł na element przełączający dla obwodu gdzie płynie prąd ok 30A ? Zaznaczam jeszcze raz, że w momencie przełączenia nie płynie żaden prąd.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Ręczny odłącznik nożowy jako przełącznik?

stary grzyb

wtorek, 6 lipca 2021 o 12:57:15 UTC+2 stary grzyb napisał(a):

A obok postawisz robota (ostatni widziałem fajnego robocika do naciskania przycisków) czy biorobota?

Reply to
Dawid Rutkowski

Dzięki !

Poprawiłeś mi nastrój :)

Niestety nie nadaje się. Musi być sterowane U lub I.

Pzdr.

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

wtorek, 6 lipca 2021 o 13:55:48 UTC+2 Adam Górski napisał(a):

Sadzasz biorobota, podłączasz mu pod tyłek elektrody i jak trzeba przełączyć to dajesz odpowiednie U lub I ;>

Reply to
Dawid Rutkowski

W dniu 2021-07-06 o 12:41, Adam Górski pisze:

Dlatego trzeba poszukać przekaźnika ze złoconymi stykami lub hermetycznego czy próżniowego np ten gościu

ma różne nietypowe sprzęty i u niego można znaleźć w śmiesznych cenach prawdziwe perełki np: przekaźniki

20A (dopuszczalne 30A przez 30min) i nic nie piszą o prądzie minimalnym
drugi na 90A
oba hermetyczne.
Reply to
Janusz

W dniu 06.07.2021 o 15:19, Janusz pisze:

Ciekawa lektura:

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz