Dac stabilizator 3.3V czy diode zenera 3.3V?

mam zasilanie bateryjne z akumulatorka 3.6V; /napiecie na nim zmienia sie od 4.2V do 3.0V;

musze zrobic z tego 3.3V; /ew. 3.0V - ale to skrajne minimum dla ukladow;

czy lepiej dac stabilizator 3.3V czy diode zenera 3.3V? /gdzie beda mniejsze straty mocy, gdzie wieksza stabilnosc?

Nie wiem czy da sie zdobyc stabilizatory scalone na takie napiecie... Ale jesli mozesz to uzywaj takiego, np. mozesz zastosowac dobry i tani LM317. Diode Zenera odradzam, bo kiedys dzialaly dobrze jako zrodla napiecia odniesienia ale teraz scalakami mozna otrzymac lepsza stabilizacje. Poza tym zenerek musi byc laczony szeregowo oporkiem i nie pociagniesz z tego za duzego pradu...

Witaj,

W Twoim liście datowanym 21 sierpnia 2004 (23:55:04) można przeczytać:

Q> mam zasilanie bateryjne z akumulatorka 3.6V; /napiecie na Q> nim zmienia sie od 4.2V do 3.0V; musze zrobic z tego Q> 3.3V; /ew. 3.0V - ale to skrajne minimum dla ukladow;

Tylko przetwornica.

Q> czy lepiej dac stabilizator 3.3V czy diode zenera 3.3V? Q> /gdzie beda mniejsze straty mocy, gdzie wieksza Q> stabilnosc?

Jak będzie stabilizacja jeśli napięcie akumulatora będzie mniejsze niż 3.3V. A nawet w stabilizatorach low-drop napięcie wejściowe musi być o kilkaset miliwolt większe niż wyjściowe.

Reply to
rc72

Mozna sie zastanowic nad brakiem przetwornicy w ogole.

4.2 zamiast 3.3 to jeszcze nie tak tragicznie ..

powiedz to ukladom co pracuja jedynie w zakresie

3.0-3.6V ;)

Już raz napisałem - zgłoś się na priva...