Czy są takie przełączniki?

Witam serdecznie.

Czy wiecie może o istnieniu przełącznika który przełącza naraz 5 linii w dwie pozycje za pomocą jednego suwaka/dźwigni? Wydaje mi się iż powinno się to nazywać: pięciokrotny przełącznik dwupozycyjny, lecz niestety nic takiego nie znalazłem w sieci.

Z góry dziękuję za wszelkie namiary na ten element.

Reply to
Piotr

Piotr snipped-for-privacy@diablo.ict.pwr.wroc.pl> napisal nam:

isostat-y jakies?

Słaboprądowych przełączników o dowolnej parzystej ilości sekcji szukaj pod hasłem ISOSTAT. ALPS też takie robi. Wmak

Reply to
Wmak

A Isostaty jeszcze sa robione ?

potrafia to tez przelaczniki obrotowe - patrz np mechaniczny przelacznik drukarek.

Jasne. Jaki ma zrobić? ;-)

Poważniej: mam duży zestaw do montażu.

Sam mam troche zapasow, ale ciekami mnie czy to sie jeszcze robi :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

W dobie mikroprocesorów i kluczy na MOSFETach wyszło z mody. Po co komu i do czego w milionach sztuk ?

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@diablo.ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:do7cr0$f77$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

5 lub 3 (podwójne) miniaturowe przekaźniki + jeden prosty wyłącznik
  • jakieś zasilanie. Wyjdzie mniej więcej tak samo duże jak isostat o wymaganej długości ale będzie duużo trwalsze.

pozdrawiam entrop3r

Reply to
entroper

No fakt, moj zapasik tez lezy niewykorzystany.

Ale tak z ciekawosci zaczalem szukac .. teraz sie juz chyba nic podobnego nie znajdzie ?

Obrotowe sa takie owszem. Masz oske z mechanizmem i nakladasz plasterki przelacznikow. Normalnie te standardowe sa do 6 pozycji obrotowych albo 3x2 na plaster. Nie wiem jakie marki przelacznikow sa dotepne w Polsce ale jak co to porostu szukaj w tej kategori lub ang rotary switch. Uwaga normalnie te rzeczy sie robi w 2 wersjach. Make- before-break i break-before-make, czyli ze kontakt w czsie przelaczania moze byc najpierw polaczony z nastepnym zanim sie nie rozlaczy z pierwszym albo najpierw sie przerywa pierwsze polaczenie zanim sie zrobi drugie. Nie wiem czy jasno napisalem.

Pozdro Grzechu

Reply to
Greg