akumulatorzamiast zasilacza do palmtopa

Witam!

Dostałem dość starego palma, ale jeszcze całkiem sprawnie działa i spełnia postawione zadania. Ma jednak już dość zużytą baterię, a ceny nowych nie wchodzą w grę. Pomyślałem, żeby zamiast zasilacza kupić akumulator żelowy i nim doładowywać baterię, przy okazji korzystając z dobrodziejstw PDA. Wiem, że pomysł już był wałkowany na wszelkie możliwe sposoby, jednak proszę o pomoc w dobraniu ewentualnych rezystorów, diod, czy czego trzeba będzie, żeby nic nie spalić, oraz w określeniu jakiej ładowarki używać.

Oryginalny zasilacz ma parametry DC 5,9V 2A, pomiar bez obciążenia pokazał trochę ponad 6V, natomiast prąd w zależności od tego co robiłem na palmie, wahał się od 0.2, do 1 A. Najlepiej by było,żeby akumulator miał w okolicach 3-4,5 Ah, ze względu na jeszcze akceptowalną wagę i oczywiście 6V. Mam też ładowarkę do podobnego akumulatora żelowego, wiec myślę, że nadałaby się ona do ładowania i tego,który planuję kupić (parametry: Output: 6V 1,2A), fabrycznie ładowarka działała z akumulatorem 6V 3,2Ah, od oświetlenia rowerowego.

Proszę o informację, czy dobrze kombinuję, czy gadam bzdury i ewentualnie, jak zabezpieczyć palmtopa przed uszkodzeniem.

Reply to
Mateusz Mirski