Czy kablem rg 174u możemy przesyłać dane miedzy 2 atmelami ?

Witam jeżeli zachodzi potrzeba skomunikować ze soba 2 atmele na odległóś około 1-2 m czy mozna uzywać kabla koncentrycznego rg174u (bo taki mam akurat z końcówkami BNC) sterując bezpośrednio z portu bez uzycia driverów? czy może jest bardziej eleganckie i proste rozwiązanie ? pozdrawiam

Reply to
Szumek

RS485 to jeden maluteńki i tani 8-nózek scalak i kilka (3 jak pamiętam) rezystorów.

Reply to
Sebastian Biały

Szumek pisze:

Na 2m nie widzę przeszkód.

To ma być tak dla siebie czy na zamówienie?

Reply to
AlexY

no i to jest cała odpowiedź. Bo jak ma to być prowizorka, to na takim odcinku kabel od żelazka może być "bez niczego".

A jeżeli to ma być "porządnie" i nie wiadomo kto co tam podłączy, to trzeba by jednak coś dać.

Reply to
sundayman

to ma być dla siebie i "na chwilę" czyli do testów i zabawy w momencie gdy będa pojawiały się trudności trzeba będzie wprowadzać lepsze rozwiązania bardziej interesują mnie takie zagadnienia co fizycznie będzie lepsze:?

-kable koncentryczne które już mam i mi pasują (uzywam ich do łączenia z generatorem itp..)

-skrętka

-czy jeszcze coś innego bo pewnie w miarę wzrostu prędkości i zakłóceń jedne okażą się lepsze od drugich na chłopski rozum kabel koncentryczny ma zalety , jest ekranowany itp ale moze jest coś co go dyskwalifikuje ? pozdrawiam

Reply to
Szumek

Szumek pisze:

Jak już pisałem na tą odległość będzie ok, cokolwiek będzie ok. Nie wiem co tam chcesz puszczać ale do 10MHz powinno działać.

Reply to
AlexY

Ale RS485 jest symetryczny - nie lepiej koncentrykiem puszczać jednak sygnał niesymetryczny i umasić ekran?

Reply to
Adam Wysocki

Na 2m? Kwestia definicji akademickiej "lepiej".

Reply to
Sebastian Biały

A co ma być w tym lepszego?

Nie wiem, ale nie spotkalem sie z tym, zeby koncentrykiem pchac sygnal symetryczny. Moze malo widzialem :)

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 08-12-2016 o 17:46, Adam Wysocki pisze:

Od początku:

  1. Czy koncentrykiem, czy może jest lepsze rozwiązanie?
  2. RS485 to malutki scalak.
  3. Ale RS485 koncentrykiem?

Według mnie 2 oznacza: Zamiast koncentryka lepiej dać skrętkę i RS485 bo scalaczek nie zajmie wiele miejsca. Nie wiem skąd upór dalej aby łączyć RS485 z koncentrykiem. Przecież pytający nie napisał, że tylko koncentryk i nic innego. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Robi się odwrotnie - puszcza skrętką sygnał wideo. Na początku i końcu małe transformatorki...

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

A jak z korygowaniem charakterystyki częstotliwości i minimalizacją zniekształceń fazowych? PAL, chyba, że o RGB mowa, to mnie nie ma, to modulacja fazy przecież, a w takiej linii, którą można chyba potraktować, jako linię nieco opóźniającą, dodatkowo owe transformatory, to bym wszystkiego się spodziewał, tylko nie liniowej charakterystyki. No, chyba, że sygnał ma być B&W... no to też mnie tu nie ma. A... cyfrowy? Znikam...

Reply to
HF5BS